اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

استارتاپ تعمیرکارسلام برای ارتقا و تکمیل نقشه راه از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه ارائه خدمات فنی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق ایمیل tamirkarsalam@gmail.com تماس حاصل نمایید.

تعمیرکارسلام
تعمیرات کامپیوتر

تعمیرات کامپیوتر (راهنمایی‌ها و تکنیک‌ها)

اگر می‌خواهید از این راهنمایی تعمیرکارسلام چیزی یاد بگیرید، باید بگوییم که حتما موفق به این کار خواهید شد. اگر مایل باشید که اطلاعات کمی از کامپیوترتان بیاموزید قادر خواهید بود دشوارترین مشکلات کامپیوتری را حل کنید. حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که اطلاعاتی را که از

این راهنمایی به دست می‌آورید را عملی کنید و نسبت به انجام آن‌ها اقدام کنید.
اطلاعاتی که در اینجا آمده ساده است و بسیاری از مشکلاتی را که کاربران کامپیوتر با آن‌ها مواجه می‌شوند را حل می‌کند.

مشکلات رایج کامپیوترها و چگونگی حل کردن آن‌ها

در صورت وجود هرگونه اختلال در هر یک از اجزا، کامپیوتر آنطورکه باید عمل نخواهد کرد. اکثر مشکلاتی که در کامپیوترها رخ می‌دهد مشکلات رایجی هستند که می‌توان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به مرکز تعمیرات کامپیوتر آن‌ها را حل کرد. مثلا :

سرعت کامپیوترتان خیلی پایین است.

در بیشتر موارد اگر کامپیوترتان کند عمل می‌کند باید برخی از فایل‌های غیرضروری را از آن حذف کنید. همچنین می‌توانید برای بالا بردن سرعت کامپیوترتان از هارد اکسترنال استفاده کنید.

برخی از برنامه‌هایی را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید حذف کنید.

برخی از برنامه‌ها را از حالت استارت آپ خارج کنید.

رجیستری کامپیوترتان را به صورت مرتب چک کنید. حتی می‌توانید برای انجام این کار زمان‌بندی کنید.

آنتی‌ویروس و آنتی اسپایور نصب کنید.

اگر پس از انجام دادن تمامی اقدامات فوق باز هم از سرعت کامپیوترتان راضی نیستید، می‌توانید برای RAM خود یک ارتقای ساده انجام دهید.
اگر RAM مناسب کامپیوتر و یا لپ تاپتان را انتخاب کنید، ارتقا و به روز رسانی RAM کار ساده‌ای است.
شما همچنین می‌توانید هارد دیسک خود را ارتقا دهید. از مزیت‌های این کار این است که هم سرعت کامپیوتر را بالا می‌برد و هم باعث افزایش فضای ذخیره‌سازی می‌شود.

کیبورد یا موس کامپیوترتان کار نمی‌کند.

هر کدام از این دستگاه‌ها را که به یک USB پورت متصلند را از برق جدا کرده و به USB پورت دیگری وصل کنید.
کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که کامپیوترتان را دوباره راه‌ اندازی کنید. هرگاه هر یک از این دستگاه‌ها کار نکرد، تنها گزینه‌ی باقی‌مانده این است که دکمه ی پاور را مدتی نگه دارید.

صفحه نمایش کامپیوترتان خالی است.

آیا متوجه شده‌اید که صفحه نمایش کامپیوترتان پس از روشن کردن آن خالی است؟
احتمالا علت این مشکل به دلیل ارتباط بین کامپیوتر و مانیتور است.

کابل سیگنال را بررسی کنید. ( کابل، اتصالی بین کامپیوتر و مانتیور است که معمولا انتهای بزرگ و آبی رنگی دارد)

مانیتور را بررسی کنید که آیا به درستی به برق متصل است یا خیر.

در مورد لپ تاپ، کابل درون آن فرسوده می‌شود و شما می‌توانید از یک شخص متخصص برای تعویض آن کمک بگیرید.

روش‌های رایج برای حل بسیاری از مشکلات کامپیوتری

در صورت بروز مشکل، سیستم را یک‌بار ری‌استارت کنید. اگر اشکال پیش آمده اجازه‌ی ری‌استارت کردن سیستم را به شما نداد، دکمه‌ی پاور را یک بار روشن و خاموش کنید.
اغلب اوقات این روش‌ ساده به شما کمک خواهد کرد.

مشکل نرم‌افزاری

برخی از اشکالات کامپیوتری، مربوط به نرم‌افزار می‌شود.
این مشکل زمانی بروز می‌کندکه شما نرم‌افزار جدیدی را نصب یا استفاده کرده‌اید و یا تغییری در آن داده‌اید.
از فایل‌های ذخیره شده‌ی برنامه‌تان بک‌آپ بگیرید سپس آن را حذف کرده و مجددا نصب کنید.

چگونه سرعت یک کامپیوتر جدید را افزایش دهیم؟

تعدادی از برنامه‌ها توسط شرکت سازنده از قبل روی کامپیوتر نصب شده‌اند.
این برنامه‌ها bloatware نامیده می‌شوند و حتی اگر شما کامپیوتر را ری‌ست کنید باز هم آن‌ها را خواهید دید. در نود درصد اوقات شما استفاده‌ی مفیدی از این bloatwareها نخواهید کرد.

Bloatware می‌تواند سرعت کامپیوترتان را به ویژه در زمان استارت‌آپ تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

قبل از اینکه برنامه‌ای را روی کامپیتر جدیدتان نصب کنید Bloatwareهای آن را بررسی کنید و آن‌هایی که لازم نیستند را حذف کنید. مراقب باشید که درایورهای سخت‌افزاری را حذف نکنید.

یک ابزار ساده و رایج که کمک می‌کند هرگونه Bloatware را حذف کنید، PC DECRAPIFIER است.

روش دیگری که می‌توانید از طریق آن از شر Bloatware خلاص شوید این است که سیستم عامل را مجددا نصب کنید.

اگرکامپیوتر راه‌اندازی نمی‌شود

زمانی‌که کامپیوترتان راه‌اندازی نمی‌شود و یا ناگهان خاموش می‌شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که منبع برق را بررسی کنید.
بررسی کنید که آیا پاورپک به درستی کار می‌کند یا خیر. اگر لپ‌تاپ دارید شارژر را چک کنید.
شارژر را روی لپ‌تاپ دیگری آزمایش کنید.

بروز مشکل در یک صفحه‌ی خاص در مرورگر وب

زمانی‌که مشکلی در اینترنت به وجود آمد و مطمئن هستید که همه چیز به درستی تنظیم شده است. قبل از اینکه حتی به چیزی فکر کنید، cash مرورگر را پاک کنید.
توجه کنید که cash مربوط به بیشتر مرورگرها ‹cash› نامیده می‌شود، به غیر از cash مربوط به اینترنت اکسپلورر که با نام فایل‌های Temporary Internetشناخته می‌شوند.

پاک کردن کش ویدیو مرورگرها

مشکلات اینترنتی به دلیل بسیاری از کوکی‌ها (Cookies) ایجاد می‌شوند.

آیا نمی‌توانید به برخی از سایت‌ها وارد شوید؟

آیا زمانی که می‌خواهید به یک وبسایت دسترسی پیدا کنید پیام‌های اخطار متعددی را مشاهده می‌کنید، اما همان سایت را می‌توانید از یک کامپیوتر دیگر بازدید کنید؟
دوستان وقت آن رسیده که کوکی‌ها را پاک کنید. این مسئله، یک مشکل جزئی است که بسیاری از افراد برای حل آن هزینه پرداخت می‌کنند.

اینترنتتان قطع می‌شود

گشت‌وگذار در اینترنت سرگرمی جالبی است اما وقتی اینترنت قطع شود دیگر سرگرم‌کننده نخواهد بود.
در بسیاری موارد این مسئله بخاطر یک مشکل ساده رخ می‌دهد.
یک راه‌حل ساده این است که وصل بودن خط تلفن خود را بررسی کنید. همچنین مطمئن شویدکابلی که از آن استفاده می‌کنید سالم باشد و در جایی قطعی نداشته باشد.
از علل دیگر این مشکل می‌تواند کارت شبکه‌ی نا‌مناسب، درایور، ویروس و پروکسی باشد.

فریز شدن کامپیوتر

یک نرم‌افزار یا سخت افزار متصل به کامپیوتر می‌تواند فریز شود.
شما باید علت این مشکل را مشخص کنید. اگر این مسئله بعد از افزودن یک سخت‌افزار به سیستم پیش آمده باشد در نتیجه‌ی ناسازگاری نرم‌افزار اتفاق افتاده است.
یک هارد دیسک اضافی می‌تواند گرما را درون کامپیوتر افزایش دهد و در یک نقطه‌ی خاص منجربه فریز شدن آن شود.

وجود منبع تغذیه‌ی با قدرت پایین نیز می‌تواند باعث فریز شدن کامپیوترتان شود.

زمانی‌که متوجه شدید، کامپیوترتان با این مشکل مواجه شده است، باید اجازه دهید که کامپیوتر برای مدتی استراحت کند. اکثر اوقات که کامپیوتر به طور مداوم کار می‌کند، نیاز است که شما برای مدتی از آن استفاده نکنید تا اگر مشکلی هست برطرف شود.

اگر کامپیوترتان از نوع لپ‌تاپ است باید باتری آن را خارج کنید. زمانی که اتصال برق را از کامپیوتر قطع می‌کنید، سخت‌افزار آن برای مدتی استراحت کرده و حافظه‌ی خود را پاک می‌کند.

کامپیوترتان همیشه داغ است

گرما برای لوازم الکترونیکی مضر است، بنابراین وقتی متوجه این مشکل شدید لطفا هرچه سریع‌تر اقدام کنید.

ابتدا کامپیوتر را خاموش کرده و اتصال کابل برق را جدا کنید. اگر لپ‌تاپ دارید باتری آن را خارج کنید. پوشش را باز کرده و با استفاده از خلأ گرد و غبار را پاک کنید.

اگر لپ‌تاپ دارید نیازی نیست که آن را باز کنید فقط به آرامی با فوت کردن به فن پورت‌ها، گرد و غبار را بزدایید.

تمیز کردن کامپیوترتان کار مفیدی است. در صورتی که این کار را انجام ندهید باید منتظر باشید تا مشکلاتی برای کامپیوترتان پیش بیاید.
اگر دو یا تعداد بیشتری هارد دیسک روی دسکتاپ کامپیوترتان وجود دارد، آن‌ها را کنار هم قرار ندهید. در صورت امکان از فضای CD یا DVD استفاده کنید.
قبل از اینکه محفظه را ببندید همه‌ی کابل‌ها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که اتصالات وصل هستند.
در صورتی‌که می‌خواهید چیزی روی مادربرد قرار دهید از وارد کردن فشار زیاد خودداری کنید.

پاپ آپ درکامپیوترتان ظاهر می‌شود

شما می‌توانید به سادگی از adblocker در مرورگر خود به هنگام وب‌گردی استفاده کنید. اما چیزی که هست این است که pop up حتی زمانی‌که شما در حال وب‌گردی نیستید نیز ظاهر می‌شود.

این‌ها انواعی از Pop Upsها هستند که می‌توانند به سختی از کامپیوتر پاک شوند. آن‌ها ابزار تبلیغاتی مزاحم و نوعی بدافزار محسوب می‌شوند.

برای اینکه از شر هرگونه ابزار تبلیغاتی مزاحم در کامپیوترتان خلاص شوید، باید آن را با یک برنامه‌ی آنتی ویروس یا ضد بدافزار خوب اسکن کنید.

برای این کار می‌توانید از MSE و MalwareBytes استفاده کنید. یکی دیگر از راه‌های حذف ابزارهای تبلیغاتی مزاحم (adware) این است که عبارت advertiser + adware remover را به صورت آنلاین جستجو کنید، این جستجو به صورت اصطلاح pop up برایتان ظاهر می‌شود. ممکن است از این طریق بتوانید از تجربیات کسی که قبلا دچار این مشکل شده‌ است استفاده کنید.

سعی کنید سیستم را بازیابی (Restore) کنید

بازگردانی سیستم یک ابزار تعمیر کردن آسان کامپیوتر است که باعث ارتقای کامپیوترتان می‌شود. راه‌های متعددی برای دسترسی به قسمت بازگردانی وجود دارد اما ساده‌ترین روش این است که عبارت rstrui را در کادر اجرا(run box) تایپ کنید.( Windows Key + R).

چگونگی حذف بد سکتورها از هارد دیسک‌ (یکی از بهترین روش های نگهداری پیشگیرانه)

هارد دیسک‌ها در کامپیوتر شما مانند یک فروشگاه بزرگ در نظر گرفته می‌شوند که با گذشت زمان شلوغ می‌شود و برخی از سکتورها در آن به هم می‌ریزد.وقتی این اتفاق در کامپیوتر بیفتد عملکرد و سرعت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یکی از ابزارهای مورد استفاده برای حل این مشکل chkdsk است. خط فرمان را باز کنید و chkdsk را تایپ کنید. با استفاده از آن بد سکتورها پیدا خواهند شد و آن‌ها را بدون تاثیر روی فایل‌هایتان تعمیر خواهد کرد.

از سیستم خارج شوید تا هارد دیسک خود را بررسی کنید. نتیجه‌ی این اقدام زمانی که کامپیوتر شروع به کار می‌کند مشخص می‌شود.
Chkdsk یک روش تعمیر و نگهداری پیشگیرانه‌ی خوب برای کامپیوتر شماست. این کار هر چند وقت یک‌بار انجام دهید.

از سرعت پایین کامپیوترتان خسته شده‌اید

آیا همه‌ی تلاش خود را کرده‌اید اما هنوز هم کامپیوترتان با سرعت حلزون اجرا می‌شود؟ می‌توانید سعی کنید که سیستم عامل را مجددا نصب کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند که سیستم جدید بهتری نسبت به قبلی که خیلی کند بود داشته باشید.

واقعیت این است که وقتی برای مدتی از کامپیوترتان استفاده می کنید، بسیاری از برنامه‌ها برای راه‌اندازی و بسیاری از فایل‌ها روی هارد دیسکتان و مواردی مانند این‌ها انباشته می‌شوند. بنابراین به محض اینکه متوجه مشکل شدید اقدام به خرید یک کامپیوتر جدید نکنید.

تنها زمانی که سرعت کامپیوترتان کند می‌شود نباید سیستم عامل را مجددا نصب کنید، وقتی برخی فایل‌های مهم یا خطاهای ناشناخته‌ای برایتان ایجاد مشکل می‌کنند و شما همه‌ی راه‌ها را برای تعمیر امتحان کردید و موفق نشدید، می‌توانید کامپیوتر را به حالت کارخانه برگردانید.

کامپیوترتان روشن نمی شود

زمانی‌که کامپیوترتان روشن نمی‌شود اولین چیزی که باید بررسی کنید پریز برق است. کابل برق را چک کنید و اگر همه چیز صحیح بود پاورپک را بررسی کنید و اگر همه چیز سر جای خودش بود کلید قطع و وصل پشت دستگاه را چک کنید.

منبع تغذیه را جدا کنید و پوشش کامپیوتر را بردارید و تمام اتصالات را از پاورپک به مادربرد بررسی کنید که به درستی وصل شده باشند. RAM را از جای خود درآورده و دوباره سر جای خود قرار دهید.

وقتی BSOD را می‌بینید و یا کامپیوترتان بوت نمی‌شود

زمانی‌که کامپیوترتان بوت نمی‌شود، روشن شده در حالیکه صفحه نمایش آبی را نشان می‌دهد یا اصلا چیزی را نشان نمی‌دهد.
اگر این امکان وجود داشت و توانستید از طریق safe mode به دستکتاپ ویندوز دسترسی پیدا کنید و علت مشکل را بیابید. به دنبال نرم‌افزار مورد نظر بگردید و آن را از طریق safe mode حذف کنید.

اگر مانیتورتان چیزی را نشان نمی‌دهد آن را عوض کنید و اگر لپ‌تاپ دارید با استفاده از کابل HDMI یا مانیتور دیگر به صفحه‌ی دیگری وصل کنید.
بررسی کنید که آیا RAM درست کار می‌کند یا خیر. کامپیوتر را خاموش کنید و آن را از منبع تغذیه جدا کنید.
RAM را خارج کنید و کامپیوتر را روشن کنید. کامپیوتر برای اینکه نشان دهد RAM وجود ندارد صدای بوق می‌دهد. مجددا کامپیوتر را خاموش کنید و RAM دیگری را جایگزین کنید و دوباره امتحان کنید.
اگر مشکل همچنان ادامه دارد، مجددا سیستم عامل نصب کنید، هارد دیسک یا ویدیوکارت دیگری را امتحان کنید. به عنوان آخرین راه می‌توانید مادربرد را جایگزین کنید.

کجا می‌توانم کامپیوترم را تعمیر کنم؟

طبیعی است که وقتی برای کامپیوترتان مشکلی پیش می‌آید به مرکز تعمیرات کامپیوتر فکر کنید. ما توصیه می‌کنیم قبل از اینکه کامپیوترتان را برای تعمیر ببرید با استفاده از نکات گفته شده در بالا، آن را بررسی کنید.

اگر پس از استفاده از راهنمایی‌ها و بررسی‌هایی که کردید و با همه‌ی تلاشتان باز هم موفق به تعمیر آن نشدید می‌توانید برای تعمیر کامپیوترتان از اشخاص حرفه‌ای کمک بگیرید.

با استفاده از اطلاعاتی که در زیر ارائه می‌دهیم به شما کمک می‌کنیم تا بهترین گزینه را برای تعمیر کامپیوترتان انتخاب کنید.
از طریق اینترنت مراکز تعمیر کامپیوتر را پیدا کنید و پس از بررسی‌هایی که راجع به آن مرکز انجام دادید تصمیم بگیرید که آیا کامپیوترتان را به آن مرکز بسپارید یا خیر.

اگر بسیاری از مشتریان از یک مرکز تجربه‌ی خوبی داشته باشند شما نیز این شانس را دارید که تجربیات خوبی برای گفتن راجع به آن داشته باشید.
فریب تبلیغات را نخورید هرچند ممکن است تبلیغات درست باشد و خدمات آن مرکز بهترین باشد اما تبلیغ به تنهایی کافی نیست.
اگر یک‌بار از یک مرکز تعمیرات راضی نبودید برای بار دوم اشتباهتان را تکرار نکنید.
ما در تعمیرکارسلام سعی کرده‌ایم که تمام موارد فوق را اجرا کرده و در صورت مراجعه به ما، تعمیرات بی‌نقصی را تجربه کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن