اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

استارتاپ تعمیرکارسلام برای ارتقا و تکمیل نقشه راه از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه ارائه خدمات فنی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق ایمیل tamirkarsalam@gmail.com تماس حاصل نمایید.

تعمیرکارسلام
تعمیرات تجهیزات شبکهتعمیرات لوازم دیجیتال

نحوه عیب یابی مشکلات سخت افزاری سوئیچ سیسکو

چگونه مشکلات سخت افزاری سوئیچ سیسکو را عیب یابی کنیم؟

سوئیچ در طول استفاده روزانه ممکن است با برخی از خرابی ها روبرو شود. خرابی های سوئیچ عمدتا به دو دسته تقسیم می شود. نوع اول خرابی های سخت افزاری است که در سخت افزار مشکل ایجاد می کند. نوع دوم خرابی نرم افزاری است که در داخل سوئیچ مشکل ایجاد می کند. حالا بیایید تا مشکلات سخت افزار را عیب یابی کنیم:

خرابی های سخت افزار را می توان به خرابی های پاور سوئیچ، خرابی پنل پشتی، خرابی های ماژول و خرابی های پورت تقسیم کرد. در زیر نحوه عیب یابی خرابی های سخت افزاری سوئیچ های سیسکو را نشان خواهیم داد.

نحوه عیب یابی مشکلات پاور سوئیچ سیسکو 

عیب یابی مشکلات پاور سوئیچ سیسکو

پاور خارجی ناپایدار است یا مسیر تغذیه آسیب دیده، و یا پاور به علت فرسودگی یا بر اثر صاعقه خراب شده است. همچنین آسیب به سایر قسمت ها به علت مشکلات پاور نیز بسیار اتفاق می افتد.

اگر نشانگر روی پنل پاور سبز باشد به این معنی است که سوئیچ به صورت نرمال کار میکند. اگر نشانگر خاموش باشد به این معنی است که سوئیچ به درستی کار نمی کند. یافتن این مشکلات و حل آن ها آسان و اغلب قابل پیشبینی است.

برای چنین خرابی هایی ابتدا باید پاور مورد بررسی قرار گیرد. پاور مستقل معمولا برای تامین تغذیه مستقل بکار گرفته می شود. و یک تنظیم کننده ولتاژ برای جلوگیری از ولتاژهای سریع بسیار بالا و ولتاژهای سریع بسیار پایین افزوده می شود.

اگر شرایط اجازه دهد میتواند UPS را برای اطمینان از اینکه تغذیه سوئیچ همواره تامین می شود اضافه کنید. برخی از UPS ها عمل تنظیم ولتاژ را انجام میدهند و برخی دیگر این کار را نمیکنند و شما باید هنگام انتخاب UPS به این نکته توجه کنید.

اقدامات حرفه ای حفاظتی در برابر صاعقه را برای  جلوگیری از آسیب های ناشی از صاعقه انجام دهید. شرکت های زیادی هستند که بر روی پروژه های محافظت دربرابر صاعقه کار می کنند که شما میتوانید به هنگام کابل کشی شبکه یکی از آن ها را برای کار خود انتخاب کنید.

نحوه عیب یابی مشکلات پورت سوئیچ سیسکو

عیب یابی مشکلات پورت سوئیچ سیسکو

این یکی از خرابی های متداول سخت افزار است خواه پورت فیبر نوری باشد یا پورت یک کابل زوج به هم تابیده، در هنگام قطع و وصل کانکتورها مراقب باشید. اگر به طور اتفاقی محل اتصال فیبر را کثیف کنید ممکن است باعث کثیف شدن پورت فیبر نوری شده و به درستی ارتباط برقرار نکند.

اغلب مشاهده می شود بسیاری علاقه مندند، کانکتور را از محل اتصالش در پورت قطع و وصل کنند. این کار از لحاظ تئوری خوب است اما ممکن است سهوا باعث خرابی درگاه شود. اگرسایز سر کریستالی بزگ باشد به راحتی میتواند هنگامی که داخل سوئیچ می شود به پورت آسیب بزند.

علاوه براین اگر کابل زوج بهم تابیده متصل شده به پورت در معرض فضای بیرونی قرار داشته باشد و اگر کابل با برخورد صاعقه مواجه شود پورت سوئیچ آسیب میبیند و یا ممکن است با آسیب های غیرقابل پیش بینی بیشتری روبرو شود.

بنابراین پس از رفع خطای کامپیوتری که به پورت متصل شده است میتوان گفت که آیا با تعویض پورت متصل آسیب دیده است یا خیر

در صورت بروز چنین نقصی پس از خاموش کردن پاور، پورت را میتوان به وسیله پنبه آغشته به الکل تمیز کرد. اگر پورت واقعا آسیب دیده است شما تنها با تعویض آن میتوانید این مشکل را برطرف کنید.

نحوه عیب یابی مشکلات ماژول سوئیچ سیسکو

چگونگی عیب یابی مشکلات ماژول سوئیچ سیسکو

یک سوئیچ از ماژول های بسیار زیادی تشکیل شده است. مانند ماژول stacking، ماژول      management (البته ماژول control هم نامیده میشود) و یک ماژول expansion. احتمال اینکه این ماژول ها خراب شوند؛ کم است اما در صورت بروز مشکل در آنها متحمل خسارت بسیار زیادی شوید. چنانچه تصادفا یک ماژول را داخل کرده یا جدا کرده اید یا زمانی جدا کردن سوئیچ به آن ضربه زده اید یا اگر منبع تغذیه شما ناپایدار باشد ممکن است باعث چنین خرابی ایجاد شود.

البته 3 ماژولی که در بالا به آن ها اشاره کردیم دارای رابط خارجی هستند که شناسایی آن ها نسبتا آسان است. و برخی نیز می توانند از طریق شاخص های موجود در ماژول خطا را شناسایی کنند. به عنوان مثال یک پورت ذوزنقه صاف در ماژول staking وجود دارد. یا برخی سوئیچ ها شبیه رابط USB هستند.

ماژول management دارای یک پورت کنسول برای ایجاد ارتباط با مدیریت شبکه کامپیوتر است. اگر ماژول expansion یک اتصال فیبر نوری باشد یک جفت رابط فیبر نوری وجود خواهد داشت.

هنگام عیب یابی چنین ایرادی ابتدا اطمینان حاصل کنید که تغذیه سوئیچ و ماژول به درستی تامین شده اند. سپس چک کنید که آیا ماژول ها در موقعیت صحیح خود متصل شده اند یا خیر و در انتها چک کنید که آیا کابل ماژولی که وصل شده است در حالت نرمال قرار دارد یا خیر؟

هنگام اتصال ماژول management، باید این نکته را نیز درنظر گرفت که آیا نرخ اتصال مشخص شده را تامین میکند آیا توازن وجود دارد آیا کنترل جریان داده و عوامل دیگر وجود دارد؟ هنگام اتصال ماژول expansion  باید بررسی کنید که آیا با حالت برقراری ارتباط مطابقت دارد؟ برای مثال آیا باید از حالت فول دوبلکس استفاده شود یا حالت نیمه دوبلکس؟

اگر ثابت شود که ماژول خراب است تنها یک راه حل وجود دارد و باید فورا آن را تعویض کنید. شما میتوانید پس از تماس با کارشناسان ما در تعمیرکارسلام نسبت به حل این مشکل اقدام کنید.

نحوه عیب یابی مشکلات مربوط به backplane در سوئیچ سیسکو

هرکدام از ماژول های سوئیچ به backplane متصل می شوند. اگر محیط مرطوب است و برد به علت رطوبت اتصال کوتاه شده است و یا قطعات آن به دلیل دمای بالا یا بر اثر صاعقه آسیب دیده است برد به درستی کار نخواهد کرد. به عنوان مثال اگر عملکرد هیت سینک مناسب نباشد یا دمای محیط بیش از حد بالا باشد دمای داخل دستگاه افزایش پیدا کرده و قطعات میسوزند.

در مواردی که پاور خارجی نرمال است اگر ماژول های داخلی سوئیچ به درستی کار نمی کنند ممکن است backplane آسیب دیده باشد و در این حالت حتی یک مهندس تعمیر و پشتیبانی برق نیز کمکی از دستش بر نمی آید و باید backplane را تعویض کنید.

نحوه عیب یابی مشکلات کابل سوئیچ سیسکو

در حقیقت این نوع خرابی از لحاط تئوری خرابی خود سوئیچ نیست. اما در استفاده عملی خرابی های کابل اغلب باعث می شوند که سیستم سوئیچ یا پورت به درستی کار نکنند بنابراین این نوع خرابی نیز به عنوان خرابی سخت افزار سوئیچ دسته بندی می شوند.

به عنوان مثال کانکتور کاملا وصل نشده، سیم های کابل به درستی و به شکل مرسوم مرتب نشده اند. هنگامی که کابل وصل شد، کابل متقاطع باید مورد استفاده قرار گیرد اما از اتصال مستقیم استفاده می شود. دو فیبر موجود در کابل به صورت به هم پیوسته متصل می شوند و اتصال خطی اشتباه باعث لوپ در شبکه می شود.

از مسائل سخت افزاری که در بالا به آن اشاره شد، محیط نامناسب اتاق تجهیزات به راحتی می تواند منجر به خرابی های سخت افزاری مختلف در تجهیزات های شبکه شود. بنابراین، هنگام ساخت اتاق تجهیزات ، ابتدا باید پروژه های محافظت در برابر ساعقه، منبع تغذیه، دمای داخلی، رطوبت داخلی و تداخل ضد الکترومغناطیسی را انجام دهیم. ساخت محیط های ضد الکتریسیته ساکن و محیط های دیگر، محیط مناسبی را برای عملکرد عادی تجهیزات شبکه فراهم می کند.

تعمیرکارسلام

اولین و بزرگترین سامانه تخصصی تعمیرات انواع لوازم دیجیتال، ماشین های اداری، لوازم صوتی و تصویری و خانگی در ایران. برای تعمیر مودم، روتر، سوئیچ و رفع ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری شبکه، کافیست سفارش تعمیر خود را در سامانه تعمیرکارسلام ثبت کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام، کلاینت های یکی از ساختمان های مرکز ما روزی یک دوبار شبکه ش قطع میشه برق سوئیچ قطع و وصل میکنم اوکی میشه و بعد از چند ساعت مجدد قطع میشه به نظرتون مشکل از کجاست؟ آیا سوئیچ مشکل سخت افزاری پیدا کرد و نیاز به تعمیر داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن