اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

استارتاپ تعمیرکارسلام برای ارتقا و تکمیل نقشه راه از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه ارائه خدمات فنی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق ایمیل tamirkarsalam@gmail.com تماس حاصل نمایید.

تعمیرکارسلام
تعمیرات دستگاه پخش

تعمیرات DVD پلیر

امروزه در اکثر خانه‌ها دستگاه یک DVD پلیر وجود دارد و گاهی تئاتر خانگی را می‌سازد. در این بخش از راهنمایی تعمیرکارسلام برای تعمیرات DVD پلیر می‌گوییم که یک دستگاه DVD پلیر چگونه کار می‌کند؟ غالبا چه خرابی‌هایی در آن‌ها رخ می‌دهد؟ چگونه می‌توان مشکل یک DVD را تشخیص داد؟ و چه لوازم و ابزارهایی برای تعمیر آن نیاز است؟ سپس دستورالعمل‌های گام به گام ساده‌ای را برای چگونه تمیز کردن یک دیسک DVD، چگونگی سرویس کردن سینی دیسک DVD، و همچنین تمیز کردن لنز‌های دستگاه DVD پلیر را ارائه می‌دهیم.

یک DVD پلیر چگونه کار می‌کند؟

DVD پلیر، یک دستگاه ویدیو دیجیتال الکترونیکی است. در این دستگاه یک موتور کوچک، یک دیسک پلاستیکی کوچک که داده‌های صوتی و تصویری به صورت کد دیجیتال روی آن نوشته شده را می‌چرخاند. داده‌ها به وسیله‌ی تلویزیون  فرستاده و ترجمه می‌شوند. دستگاه DVD پلیر مشابه دستگاه CD پلیر عمل می‌کند.

چه چیزی می‌تواند باعث خرابی در یک DVD پلیر شود؟

دستگاه‌های DVD پلیر نیز مانند CD پلیرها بی دردسرند. شما می‌توانید به راحتی دستگاه را تمیز کنید و سیم‌ها، موتورهای معیوب، تسمه‌ها و سینی‌ها را تعویض کنید. در اغلب موارد اشکالات دستگاه DVD پلیر به دلیل دیسک‌های DVD معیوب، آسیب‌دیده و یا کثیف است.

چگونه می‌توانیم اشکال یک DVD پلیر را تشخیص دهیم؟

اگر دیدید که دستگاه تحت هیچ شرایطی کار نمی‌کند، ابتدا اطمینان حاصل کنید که منبع تغذیه در خروجی قرار دارد. سیم‌های برق را بررسی کنید و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید. محفظه‌ی دستگاه را بردارید و فیوز و کلید روشن خاموش را آزمایش کنید. اگر دستگاه کار می‌کند اما هیچ صدا یا تصویری پخش نمی‌کند، اتصالات به تلویزیون را بررسی کنید. اگر هنوز هم مشکل وجود داشت لنز دستگاه را بررسی و تمیز کنید.

اگر تصویر خش‌دار پخش می‌شود، مطمئن شوید که دیسک DVD کثیف یا خراشیده نیست.

اگر سینی دیسک به درستی باز و بسته نمی‌شود تسمه را بررسی کنید که ساییده یا کثیف نباشد. سپس عدم تقارن و همترازی آن را چک کنید. در صورت نیاز سینی را طبق دستورالعمل کتابچه‌ی راهنما بردارید، تمیز کنید و بعد از روغن‌کاری کردن مجددا نصب کنید.

برای تعمیر DVD پلیر به چه چیزهایی نیاز دارم؟

شما می‌توانید قطعات مورد نیاز برای تعویض را از طریق سازنده‌ی دستگاه، از یک مرکز خدمات پس از فروش مثل فروشگاه لوازم الکترونیکی تهیه کنید. به دفترچه راهنما مراجعه کنید. ابزارها یا موادی که ممکن است به آن‌ها نیاز پیدا کنید شامل موارد ز‌یر است:

  • پیچ گوشتی
  • هوای محبوس شده یا یک برس نرم
  • سواب فوم یا دستمال پاک کننده‌ی لنز دوربین
  • روغن لیتیم سفید
  • مایع تمیز کننده‌ی لنز
  • پارچه‌ی تمیز
  • مایع تمیزکننده یا الکل برای تمیز کردن CD\DVD
  • مولتی‌متر

تعمیر DVD  شامل چه مراحلی است؟

تمیز کردن دیسک DVD:

  1. دیسک را از طریق مرکز و لبه‌ی خارجی آن نگه دارید
  2. گرد و غبار سطح آن را پاک کنید
  3. اثر انگشت و کثیفی ها را با استفاده از یک پارچه‌ی بدون پرز که به مایع پاک‌کننده‌ی CD\DVD یا الکل آغشته کرده‌اید تمیز کنید

سرویس کردن سینی دیسک DVD پلیر:

  1. محفظه‌ را با جدا کردن پیچ‌ها خارج کنید. کلید کنترل باز و بسته کردن سینی را فشار داده و قسمت موردنظر را جدا کنید. برای برداشتن جلد سینی، آن را برداشته و پنل را به یک سمت هل دهید.
  2. کابل‌های بین پنل جلویی و داخلی را جدا کنید. پیچ‌های مانع بین پنل را خارج کرده و پنل را درآورید. اگر حرکت نکرد بررسی کنید که همه‌ی پیچ‌ها را خارج کرده باشید.
  3. پایین و بالای سینی را نگه داشته و به آرامی سینی را به سمت بیرون بکشید. ریل حرکت را با پنبه و الکل پاک کرده و با استفاده از روغن لیتیم، آن را روغن‌کاری کنید.
  4. تسمه‌‌ درایو را جدا کرده و بررسی کنید که کثیف، خیس یا آسیب‌دیده نباشد. با یک پارچه‌ی آغشته به الکل آن را تمیز کنید. اگر تسمه آسیب‌دیده بود آن را تعویض کنید.

سرویس سینی موتور:

  1. دستگاه را جدا کرده و موتور را با یک مولتی متر تست کنید.
  2. دوشاخه را خارج کرده و با یک اسپری پاک کننده‌ی لوازم الکتریکی موتور را تمیز کنید و سپس دوباره به برق وصل کنید.
  3. برای خارج کردن موتور، پیچ‌ها را شل کنید و موتور را بلند کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

تمیز کردن لنزهای DVD پلیر:

  1. محفظه را جدا کنید. گیره را به سمت پایین بلند کنید تا لنزها مشخص شوند.
  2. گرد و غبار را با فشار هوا یا یک برس نرم پاک کنید. در صورت لزوم از سواب فوم یا یک پارچه پاک کننده‌ی لنز دوربین که با مایع پاک‌کننده آغشته شده استفاده کنید.

 

تعمیرکارسلام

اولین و بزرگترین سامانه تخصصی تعمیرات انواع لوازم دیجیتال، ماشین های اداری، لوازم صوتی و تصویری و خانگی در ایران. برای تعمیر دستگاه پخش و سینمای خانگی، کافیست سفارش تعمیر خود را در سامانه تعمیرکارسلام ثبت کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

‫71 نظرها

        1. پشت دستگاه را باز کنید فیوز را چک کنید داخل یک پلاستیک مستطیل مشکی رنگ درب دار است اگر فیوز سالم بود قسمت مین برد خرابه احتمال ای سی فلش زیاده هرچند ممکنه از پاور هم باشد باید بررسی بشه

      1. با عرض سلام و خسته نباشید دی وی دی پلیر من سانیا هستش چراغ قرمز دستگاه روشن میشه ولی خود دستگاه اصلا روشن نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. اگر دکمه را میزنید کلمه ایجکت جلو نمایشکر مینویسه اما سی دی در دستگاه بازهم میچرخه و سی دی خارج نمیشه دستگاه را از برق خارج کنید و دوباره به برق بزنید و دکمه ایجکت بزنید اگر بازهم خارج نشد ولی صدای ارمیچر امد. تسمه خرابه یا بریده که پشت دستگاه را باز کنید یک پلاستیک که روی درب است دوتا پیچ داره باز کنید در قسمت جلویی یک ریل وجود دارد به طرف دیگه فشار دهید درب باز میشه و علت را بررسی کنید

  1. سلام من یه پلیر پاناسونیک دارم اپتیک ضعیف شده و نمایندگی هم موجود نداره آیامیشه مکانیسم یه برند دیگه را باهاش مچ کنم چونکه مدلش جوریه که اپتیک با قسمت مکانیکی یک تیکه هست

  2. سلام یه دی وی دی سانیو دارم که بعضی وقتها تا کار میکنه قطع یا آف میشه یا وسط فیلم هم این اتفاق میوفته سیم رو چک کردم مشکلی نداشت

  3. سلام من یک دی وی دی سامسونگ دارم که وقتی دیویدی یا سیدی توش میزاریم روی حالت لود ینگ میماند وهیچی نشان نمی دهد لطفا راهنمایی کنید

  4. سلام من یه دی وی دی سامسونگ دارم که وقتی دارم یه فیلمی رو میبینم خودبخود بعد نیم ساعت دستگاه خاموش میشه!علتش چی میتونه باشه؟

  5. سلام، من یک ضبط دو وی دی پاناسونیک مدل SA-KV725D دارم که ۵ دیسکه است و دیسک شماره ۳ گیر کرده و به این خاطر ضبط فقط روشن و خاموش میشه و بقیه دکمه ها کار نمیکنن ، مث اینکه هنگ باشه ، نه aux نه open … , مشکل چیه؟ آیا قابل تعمیر می باشد؟

    1. سلام صدای کارکردن موتورها میاد؟ اگه آره تسمه اش مشکل داره، روی یه سری از مدل ها دیسک اگه نچرخونه کاری انجام نمیده

    1. سلام من دی وی دی پلیر سونی دارم کلا نه درش باز میشه و نه عوض میشه الان باز کردم کلا سی دری رو بر نمیداره

    2. با سلام
      من ی دستگاه ال جی دارم وقتی دیسک میزاریم گهگاهی نمیچرخه یا ی چرخش دور اروم داره و دیسکو میده بیرون و میزنه دیسک ایراد دارد .دادم تعمیر گفت لنز خرابه و صدوپنجاه تومن گرفت اوردیم دوروز بعد دوباره همین مشکل هست ..من درب رو باز کردم و دیدم که دیسک ی چرخش اروم داره بعد وایمیسته و خطا میده و میاد بیرون …ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

      1. علت از آرمیچری هستش که سی دی را میچرخونه اون باید عوض بشه ای سی لودینگ روی برد مین به دلیل کند شدن دور موتور هم داغ میشه جهت حل مشکل بصورت موقت که ظاهراً تعمیرکار تون همین کار رو کرده یک سیم سفید پهن که از قسمت ارمیچر به برد مین رفته سوکتی هست اون را از برد مین جدا کنید یک ولتاژ ۶ ولت به ارمیچر که سی دی را میچرخونه بزنید و دوباره سیم سوکتی را جا بزنید مشکل حل شده ولی بعد یک روز دوباره خراب میشه اون موتور باید تعویض بشه

    1. سلام متناسب با نوع دستگاه ممکن بوسیله ترکیبی از پیچ ، گیر و خار بسته شده باشه. خرابی اجکت می‌تونه موتور یا تسمه باشه
      باید دستگاه رو باز کنید و خودتون سی دی رو دربیارید

  6. سلام
    یک دستگاه پاناسونیک خانگی با سن حدود ده سال دارم
    اخیرا هنگام تماشاس فیلم هر چند دقیقه فیلم متوقف میشه و با ضربه به بغل دستگاه مجدد ادامه میده
    لطفا راهنمایی کنید
    محل ما تهرانپارس هست

  7. سلام در رابطه با پخش کننده خانگی که ارور no disk می زد: توش سی دی گذاشتم هیچ اتفاقی نیفتاد و بعد بازش کردم و متوجه شدم که با گذاشتن دیسک اپتیک بالا و پایین میشود اما اپتیک کلا خاموش است به نظر شما باید چه کار کرد؟ خیلی ممنون

  8. سلام من وقتی دی وی دی را پلی میکنم یک ساعت کار میکنه بعد دی وی دی پلیر صدا میکنه و چراغ پایینش روشن میشه بعد وسط فیلم ایست میکنه و دوباره باید سی دی را از کیس در اورم و دوباره پلی کنم ضمنا دی وی دی ام کاملا سالمه

  9. سلام وقت بخیر
    ببخشید آیا دیوایسی داریم که به جای کیت چشم دی وی دی پلیر نصب کنیم ، چیزی شبیه یک اینپود جدید
    من توی نت سرچ کرد
    یک سری برد الکترونیکی هست
    که یک سرش کانکتور چند پین داره و سر دیگه هم ورودی ها مثل HDMI , AUX
    ایا مسیر درستی رو دارم میرم یا همچین چیزی هنوز ساخته نشده ؟

  10. سلام. من یک دی وی دی پلیر پرتابل مارک سونیا دارم .منتهی تلویزیون رو نمیگیره آپدیت ۲۰۱۱ هست چیکار باید انجام بدم

  11. سلام من یه دی وی دی مارشال مدل 5018دارم سی دی رو لود میکنه ولی دی وی دی رو میزارم پیام نودیسک میده مشکل از چیه

  12. منم مثل دوست عزیزمون یه دی وی دی مارشال دارم ارور no disk میده. چیکارش کنم؟ سی دی میذارم میچرخه، اپتیک روشن میشه، دوتا دور کوتاه میچرخونه و بعد ارور میده. بعضی وقتا هم یه مدت تند میچرخونه و آخرش دوباره ارور میده. یه دوستی میگفت اون دوتا پتانسیومتر کوچیک کنار اپتیکو کمی بچرخون، انجام دادم بدتر شد، زودتر ارور میده.

  13. با سلام
    یک دستگاه DVD Player مارک lumax دارم که به محض اتصال به برق روشن میشه و روی پیغام خوش آمد گویی گیر می کنه و هیچ کدام از دکمه های کنترل یا دستگاه هم کار نمی کنه و ظاهرا در استارت آپ هنگ می کنه
    لطفا برای ریست کردن یا رفع عیب راهنمایی نمایید

  14. عرض سلام و خسته نباشید
    قربان میخواستم بدونم میدونین شماره آی سی بورد دی وی دی پلیر سامسونگ 9850 چیه؟
    متشکرم

  15. سلام من دی وی دی پلیر دارم که بعد نیم ساعت یا یک ساعت یا استوپ میکنه یا تند میره یا میاد از اول لطف میکنید جواب سئوال بنده رو بدید ..ممنون میشم بگید کجای دستگاه ایراد داره.

  16. با سلام و خسته نباشید.ضبط jvcسه دیسک دارم که ارور nodisk میده.لنزا نو انداختم .بازم no disk میده.سیدی اصلا چرخش ندارد.لنز جایه جا می شود و یرای چند ثانیه نور قرمز می تایاند.آرمیچر گرداننده سی دی هم از یرد جدا و تست کردم که می چرخید.پس ایراد از کجاست؟

  17. سلام خسته نباشد ، ضبط من
    Panasonic saVk71D هسته
    ودکمه های aux , dvd کار نمیکنه
    Aux ورودی کار میکنه و صدا میاد ولی این که میزان صدا از دستگاه کم و زیاد نمیشه

  18. سلام خسته نباشی
    سینما خانگی ال جی دارم
    دی وی دی هارو خیلی بد لود میکنه
    و بیشتر وقتا هم اصلا لود نمیشه
    اگر احتیاج به تعویض لنز باشه از کجا میتونم تهیه کنم

  19. سلام وقت بخیر.
    یه دستگاه پلیر دی وی دی سونی مدل DVP-NS648P دارم .تصویر خروجی کامپوننت سالمه ولی تصویر در خروجی ویدئو خراب شده به صورت برفکی سیاه سفید با خطهای مورب در اومده لطفا راهنمایی کنید مشکل چیه؟

  20. سلام dvd player پاناسونیک دارم فلش میزنم توش فیلم پخش کنه ولی هر فیلمی میزارم ارور ساپورت نکردن میده

  21. سلام دستگاه دی وی دی پلیر سامسونگ دارم که هر سی دی میذارم تصویر رو در سمت چپ تلویزیون جدا و سمت راست هم جدا پخش میکنه ،حتی دموی خود دستگاه هم به همین صورت پخش میشه، امکان داره تنظیمات دستگاه مشکل داشته باشه البته تلویزیون مشکلی نداره تو پخش برنامه

  22. سلام. یک سینمای خانواده سامسونگ دارم.
    موقع پخش دی وی دی هر دو دقیقه یک بار و هر بار به مدت دو سه ثانیه هنگ میکنه و بعدش دوباره پلی میشه.
    دی وی دی های مختلف رو تست کردم، مشکل از خش دار بودن دی وی دی نیست. چکار کنم؟
    لطفا راهنمایی کنید. ممنون از راهنمایی تون.

  23. سلام دی وی دی مارشال دارم وقتی سی دی را میزارم صدای چرخشش میاد ولی رو لودینگ میمونه و انگار هنگ میکنه بعد که اپن را میزنم که سی دی را خارج کنم هم کلی طول میکشه تا بیاد بیرون باید دوسه ضربه آروم روش بزنم تا بده بیرون. مشکل از چیه؟
    یه سوال دیگه آیا استفاده زیادبا رعایت اصول نگهداری صحیح از دستگاه باز هم بلعث خرابی میشه؟ چون من روزانه حداقل 4 ساعت باید از دستگاه استفاده کنم چکارکنم که دچارخرابی نشه؟

  24. با سلام
    دی وی دی پلیر ال جی دارم بعد از اینکه دیسک را می گذارم بعد از چند ثانیه یا دقیقه دیسک بیرون می آید

  25. سلام
    یک عدد فیلم روی دی وی دی رایت کردم و با دی وی دی ویدیو نرم افزار نرو انجام دادم در درایو های هر کامپیوتری میگذارم بدون هیچ مشکلی و گیری کار میکنه و لی در هر دو دستگاه دی وی دی پلیرم از دقیقه 34 تا 36 گیر دارد این مشکل از کجا میتونه باشه؟ لطفا راهنمایی نمایید؟ با تشکر

  26. سلام خسته نباشید. جناب ببخشید من ی تعدادی اپتیک دارم. خواستم بپرسم زیر قیمت خرید دارین؟ همش اصل ژاپن. ۰۹۳۳۰۱۹۲۸۹۸ اگه خواستین تماس بگیرین عکساشونو بفرستم

  27. سلام نچرخیدن اسپندل واسلار وکارنکردن فلش و open وclose کردن هرچند ثانیه یکبار DVD HD2121
    ممنون از زحمات شما

  28. درود.خسته نباشید.دستگاه دیوی دی پلیر سامسونگno disk میزد لنز رو تعویض کردم درست شد اما العان میخونه بعد تو یه تایمی هنگ میکنه و میپره یه دقیقه یا سی ثانیه بعد رو میخونه ..یا هر زمان دیگه ایی..لطف میکنید راهنماییم کنید.آیا مربوط به موتور حرکت لنزه یا مربوط به سه تا پیچ که رو فنر بسته میشن و اوپتیک رو محورش حرکت میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن