اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

استارتاپ تعمیرکارسلام برای ارتقا و تکمیل نقشه راه از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه ارائه خدمات فنی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق ایمیل tamirkarsalam@gmail.com تماس حاصل نمایید.

تعمیرکارسلام
تعمیرات یخچال

آموزش تعمیرات یخچال و فریزر

مشکلات متداول یخچال و فریزر چیست؟ عیب یابی و تعمیر یخچال و فریزر چگونه است؟

یخچال شما وسیله سختکوش خانه شماست! با پشتکار فراوان در کل شبانه روز غذا را خنک یا منجمد نگه می دارد. بنابراین جای تعجب نیست که گهگاه مشکلاتی برایش به وجود آید. شاید شما از اینکه بدانید تعمیرات یخچال فقط توسط تکنسین های حرفه ای انجام نمی شود؛ خوشحال شوید.

مالکین یخچال می توانند مشکلات متداول یخچال را به وسیله ابزارهایی ساده مانند پیچ گوشتی، مته و قطعاتی که بدست آوردن آنها ارزان و آسان است عیب یابی و رفع کنند. در این راهنمای تعمیرات از راهنمای تعمیرات از تعمیرکارسلام به مواردی از این دست اشاره می کنیم:

1. یخچال نشتی دارد

آیا بر روی کف آشپزخانه آب هست؟ داخل یخچال در کف آن چطور؟ آیا استخری از آب ایجاد شده است؟ تعمیر نشتی یخچال ها معمولا آسان است زیرا تنها تعداد محدودی مقصر احتمالی در ارتباط با این موضوع وجود دارد که عبارتند از : واشر در، سوراخ تخلیه یخ زدگی و ظرف تخلیه آب.

واشر در

لاستیک نرم مثل واشر درها اگر خوب درزگیری نشده باشد ممکن است در قسمت پایین آن آّب نشت کند. ابتدا درز و قسمت هایی از یخچال را که درز با محیط بیرون در تماس است را با آب و صابون تمیز کنید. اگر کار نکرد واشر دور در یخچال را کلا عوض کنید.

یخ زدایی سوراخ تخلیه

بررسی کنید که آیا سوراخ تخلیه یخ زدگی که از فریزر خارج می شود گرفته است یا خیر؟

ظرف تخلیه آب

ظرف تخلیه آب در انتهای یخچال ممکن است  پر از آب شده باشد بنابراین کل آب شروع میکند به بیرون ریختن. ظرف را از آب تخلیه کنید. در حالی که ظرف را تخلیه می کنید آن را با آب گرم و صابون تمیز کنید.

2. یخچال سر و صدای زیادی دارد

آیا یخچال شما سر و صدا میکند؟ بله یخچال ها صدا ایجاد می کنند. صدای یخ زدن سبدهای نگهداری مواد غذایی داخل یخچال یا صدای هیس شلنگ انتقال آب صداهای نرمال و قابل انتظاری هستند اما صداهای وزوز،زوزه کردن و لرزش طبیعی نیستند از این رو راه های زیر را برای برطرف کردن مشکل امتحان کنید.

یخچال را تراز کنید

یخچال شما دارای پایه های هم سطحی است که احتمالا چندین سال پیش در محل مربوطه قرار گرفته و ست شده اند. با بالا رفتن عمر خانه شما و شکمه کردن کف آشپزخانه، یخچال گه گاه نیاز دارد که دوباره تراز شود. برای چرخاندن پایه ها از آچار استفاده کنید.

توصیه می شود یخچال را به نحوی تراز کنید که وقتی در تا نیمه باز می شود قادر باشد خود به خود بسته شود. بنابراین پایه ها را با دری که تا نیمه باز شده است تنظیم کنید و به تنظیم ادامه دهید تا زمانی که نوسان در متوقف شود.

یخچال را بر روی یک عایق صوتی قرار دهید

تشک های فومی متراکم مخصوص کف را میتوان به صورت آنلاین از بازارچه تعمیرکارسلام و یا از فروشگاه ها خریداری کرد که زیر یخچال قرار می گیرند و ارتعاشاتی را که از پایه ها به کف می رود کاهش می دهد. این مشکل مخصوصا در صورتی ارزشمند است که افرادی که در در طبقه زیر شما زندگی می کنند از صدای یخچال شکایت دارند.

یخ ساز را تنظیم کنید

اگر یخچال شما هر 10 تا 15 دقیقه صدای وزوز از خود ساطع می کند و هر وزوز تنها حدود 5 ثانیه طول می کشد ممکن است یخ ساز در تلاش باشد تا یخ بسازد اما نمی تواند چون آب قطع است. صدای وزوز را با خاموش کردن یخ ساز و یا بالا بردن بازوی سنسور یخ متوقف کنید.

بررسی کنید شیر ذخیره آب که معمولا در زیر سینک قرار دارد باز باشد همچنین پشت یخچال را بررسی کنید تا ببینید شلنگ انتقال آب هنوز به یخچال متصل است یا نشتی ندارد؟

فن اواپراتور را تعویض کنید

 شما می توانید به فن اواپراتور فریزر خود دسترسی داشته باشد. تمام قفسه ها را از فریزر جدا کنید با پیچ گوشتی درب دسترسی را در قسمت پشتی فریزر باز کرده و آن را جدا کنید. فن وظیفه توزیع هوا از سیم پیچ هارا برای حفظ درجه حرارت یکنواخت دارد. فن ممکن است به علت فرسودگی رابر خراب شده باشد رابر را به راحتی می توانید تهیه کرده و تعویض کنید.

3. یخچال و فریزر به اندازه کافی سرد نمی کنند

آیا شیر خیلی زودتر از تمام شدن تاریخ انقضا خراب شده است؟ آیا وقتی دست خود را بر روی قفسه های سیمی داخل یخچال می گذارید مقدار سرمایی که باید وجود داشته باشد را احساس نمی کنید؟

دما را تنظیم کنید

در حالی که ممکن است این مشکل واضح به نظر برسد، به یاد داشته باشید که ممکن است به طور تصادفی در دمای بالاتری تنظیم شده باشد.

واشرهای در را بررسی کنید

درزگیرهای در یخچال نیاز به ایجاد یک مهر و موم مناسب برای حفظ سرما در کل یخچال دارند ابتدا واشرها را با آب گرم و صابون بشویید سپس یک لایه از وازلین رو بر روی آن بمالید اگر مشکل رفع نشد؛ درزگیر را تعویض کنید.

مسدودکننده ها را بررسی کنید

وسایل بلند ممکن است در یخچال و فریزر قرارداده شده باشند و جریان هوای سرد را مسدود کنند کلیه وسایل بلند را از پشت یخچال دور کنید.

کویل های کندانسور ( لوله هایی که گاز یخچال از داخل آن ها عبور می کند) را تمیز کنید

کویل های کندانسور کثیف توانایی خنک کنندگی یخچال شما را کاهش می دهند. برای خانه هایی که حیوانات خانگی دارند ویا رفت و آمدشان زیاد است توصیه می شود که هر 2 یا 3 ماه یکبار کویل ها را تمیز کنند. یخچال را از دیوار دور کرده و آن را از برق جدا کنید.

پنجره مشبک را در پایین معمولا با کشیدن مستقیم به عقب جدا کنید. از جاروبرقی های خانگی یا صنعتی که سر آن به اندازه کافی نازک است استفاده کنید تا به قسمت های زیرین نیز برسد . با دقت اطراف کویل ها را تمیز کنید. پیشرفت کارتان را با یک چراغ قوه میتوانید مشاهده کنید. به کویل ها فشار وارد نکنید چون باعث می شود آسیب ببینند و در نتیجه باید هزینه بالایی برای تعمیر آن به یک تکنسین پرداخت کنید.

موارد بیشتر

فریزرها و یخچال هایی که از نظر محل قرارگیری مواد غذایی ظرفیت پایینی دارند ظروف بزرگ مایعات مانند لیوان شیر را نمیتوانند به خوبی مواد غذایی که بسته بندی شده اند خنک نگه دارند.

4. یخچال بیش از حد سرد و یا منجمد می کند

شما می خواهید که یخچال و فریزرتان سرد باشد. اما آیا آن بیش از حد مطلوب سرد است؟ علاوه بر تنظیم ترموستات راه های دیگری نیز وجود دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم.

دمپر یخچال را بررسی کنید

هوای سرد ممکن است بدون کنترل توسط دمپر و در حالت باز دائما وارد محفظه شود. دمپر بین محفظه های خنک کننده و منجمد کننده قرار دارد و توسط ترموستات کنترل می شود.

ترموستات را تعویض کنید

ترموستات یخچال خود را به راحتی و به صورت آنلاین از بخش بازارچه تعمیرکارسلام می توانید تهیه کنید. تنها کافی است مدل یخچال خود را از روی در و یا پشت آن خوانده و ترموستات سازگار با یخچال را تهیه کنید.

  • ابتدا یخچال را جدا کرده و سپس محفظه خنک کننده را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی درپوش واقع در بالای محفطه خنک کننده(داخل جعبه) را بردارید.
  • با استفاده از همان پیچ گوشتی پوشش مونتاژ کنترل پلاستیک را بردارید.
  • کاور را به آرامی پایین بیاورید زیرا با سیم به یخچال و فریزر وصل شده است. ترموستات یه دستگاه فلزی به رنگ برنزی است که به سیم های مسی و یک لوله مویی پلاستیکی متصل شده است.
  • در این مرحله ممکن است نیاز شود که از آرایش سیم های متصل به ترموستات عکس بگیرید تا بتوانید آن را با یک ترموستات جدید جایگزین کنید. سیم ها را با دست بکشید و لوله را جدا کنید.
  • ترموستات جدید را به صورت یک به یک و مطابق زیر جایگزین کنید: دو سیم سیاه که دوسرند و به یک ترمینال وصل می شوند. یک سیم نارنجی؛ یک سیم زمین که سبز رنگ است.
  • لوله مویرگی را وصل کنید.
  • درپوش های مونتاژ را با پیچ های مربوط به آن جایگزین کنید.

 

تعمیرکارسلام

اولین و بزرگترین سامانه تخصصی تعمیرات انواع لوازم دیجیتال، ماشین های اداری، لوازم صوتی و تصویری و خانگی در ایران. برای تعمیر یخچال و فریزر، کافیست سفارش تعمیر خود را در سامانه تعمیرکارسلام ثبت کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

یک نظر

  1. خیلی مقاله خوبی بود
    من تعمیر یخچالم رو که هفته پیش خراب شده بود و کندانشورش صدا میداد رو به تیم تعمیرکارسلام سپردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن