اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

استارتاپ تعمیرکارسلام برای ارتقا و تکمیل نقشه راه از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه ارائه خدمات فنی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق ایمیل tamirkarsalam@gmail.com تماس حاصل نمایید.

تعمیرکارسلام
تعمیرات ماشین لباسشویی

آموزش تعمیرات ماشین لباس شویی

چگونه ماشین لباسشویی خود را تعمیر کنید؟

تا روزی که ماشین لباس شویی شما بطور کاملا صحیح لباس هایتان را تمیز می کند و از طرفی شما حتی به سختی به آن دستورات شست و شو می دهید؛ ممکن است سناریوهای زیادی اتفاق بیفتد. شاید محفظه داخل ماشین لباسشویی از آب پر شده اما آبکشی نشود یا آبکشی می شود اما نمی چرخد. یا لباس ها شسته شده است اما تمیز نیستند. به طور خلاصه ماشین لباس شویی شما در پیک عملکرد خودش کار نمی کند. یا کاملا متوقف شده است.

برای ماشین لباسشویی  که بسیار کار می کند خیلی جای تعجب نیست که عملکردش در تمیز کردن لباس ها افت کند. تعمیرات بسیاری از این خرابی ها فقط به ابزارهای ساده نیاز دارند که توسط خودتان و تنها با مهارت اندکی در تعمیرات لوازم خانگی میتواند انجام شود.

شما می توانید برای تعمیرات ماشین لباس شویی خود با ثبت سفارش تعمیر در سامانه تخصصی درخواست تعمیرات تعمیرکارسلام در کوتاه ترین زمان، ماشین لباس شویی خود را تعمیر کنید.

1. ماشین لباس شویی روشن نمی شود

این اصلی ترین خرابی در اکثر ماشین لباس شویی ها است، شما لباس ها را داخل ماشین لباس شویی قرار می دهید کلید “ON” را نیز فشار می دهید ولی اتفاقی نمی افتد.

  • سیم برق پشت ماشین لباسشویی را چک کنید و مطمئن شوید که وصل است. به علت حرکات شدید، ماشین لباسشویی ممکن است حرکت کند. وقتی ماشین لباسشویی حرکت می کند سیم برق ممکن است اتفاقی جدا شود. بست هایی که سیم ها را به هم متصل می کنند را جدا کنید تا سیم انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد.

آیا کلید خاموش و روشن کار نمی کند؟ پنل الکتریکی ماشین لباسشویی را پیدا کرده و آن را ریست کنید.

  • ممکن است سوئیچ جلویی قفل درب معیوب باشد. سوئیچ قفل، با در ارتباط برقرار می کند تا بررسی کند در به درستی بسته شده است یا خیر تا در صورت بسته بودن در شروع به پر کردن آب کند  . درب را ببندید و تماشا کنید زیرا بخشی از درب به بخشی بر روی دستگاه متصل می شود. قسمت بالایی باید در قسمت پایینی بشیند.
  • ممکن است سویچ بالایی قفل در معیوب باشد. شما می توانید این مورد را تست کنید. برای این کار ابتدا دستگاه را در حاللت “ON” تست کرده و سپس با انتهای صاف یک قلم به انتهای سوراخ فشار آورید اگر درست  این کار را انجام دهید حتی اگر در باز باشد داخل ماشین باید پر از آب شود.

2. ماشین لباس شویی به اندازه کافی لباس ها را تمیز نمی کند

این ممکن است یکی از ناامید کننده ترین مشکلات شستشوی لباس باشد زیرا شما آن را تنها پس از انجام یک چرخه کامل شست و شو توسط ماشین لباس شویی متوجه می شوید. بعد از شستشوی لباس آن را برداشته و لباس های ظاهرا تمیز خود را پر از پرز، مو و سایر چیز ها می بینید.

  • از گذاشتن لباس بیش از ظرفیت ماشین لباس شویی در داخل آن خوداری کنید. اگر بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی لباس در داخل آن قرار دهید فضای کافی برای بیرون کشیدن زباله ها و مواد شوینده و در نتیجه یک شست و شوی تمیز وجود ندارد. برای اطلاع از حداکثر ظرفیت ماشین لباس شویی خود از دفترچه راهنمای محصول کمک بگیرید.

از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. استفاده بیش از حد از شوینده ها می تواند به جای بیرون کشیدن پرز و دیگر آشغال ها از لباس دوباره آن ها را به لباس برگرداند.

  • وسایل مربوط به حیوانات خانگی ماننده پتو و تشک سگ و گربه را جدا از اسباب بازی های جوییده شده توسط آن ها بشویید. اگر وسایل مربوط به حیوان کثیف است تشتک(لگن) ماشین لباسشویی را پس از شت و شو بشویید.

3. ماشین لباس شویی نمی چرخد

در این مشکل بسیار رایج در ماشین لباسشویی تشتک (لگن) ماشین لباسشویی آب گیری می کند اما نمی چرخد. چرخش با سرعت زیاد عملی است که با فشار، آب را از لباس خارج می کند تا در خشک کن خشک شود.

  • لباس هایی که در داخل ماشین لباسشویی قرار داده اید را از نظر جنس بررسی کنید. اگر توزیع لباس ها ( ازنظر جنس) نامتوازن باشد ماشین به طور خودکار متوقف می شود و تا زمانی که به تعادل نرسد مجددا شروع به کار نمی کند.
  • پس از بررسی و توزیع مجدد لباس ها دوباره در آن را ببنید اگر توزیع صحیح باشد دستگاه باید به طور خودکار چرخش را شروع کند. لباس ها و لوازمی که شامل مواد با جذب بالا ماننده حوله، ملافه و لباس های ضخیم ماننده شلوار جین و ژاکت می شوند. اغلب نامتوازنند.
  • سطح ماشین لباسشویی از زمین را بررسی کنید. دستگاه اگر در سطح مناسبی از زمین قرار نداشته باشد چرخش متوقف می شود. این عمل برای ایمنی در ماشین لباسشویی شما برنامه ریزی شده است. سطح دستگاه را با دستگاه تراز سنج بررسی کنید و با تنظیم پایه ها دستگاه را به سطح خود برگردانید.
  • سیستم آبکشی و شیلنگ تخلیه را بررسی کنید. سیستم آبکشی ممکن است مسدود شده باشد. پمپ تخلیه ماشین را بررسی کنید. (این کار را می توانید بدون جدا کردن آن انجام دهید). در انتها ممکن است شیلنگ تخلیه که از پشت دستگاه به نقطه آبکشی منتهی می شود؛ مسدود شود.

4. ماشین لباس شویی سروصدای زیادی می کند

یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی این است که دستگاه در طی سیکل چرخش خودش صداهای ناهنجاری مثل اصابت سنگ و یا لرزش می دهد. این مشکل را خیلی زود برطرف کنید چون حرکت نادرست باعث آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی و ایجاد مشکلات جدید می شود.

  • یاتاقان های لگن (وان) که مستقیما در زیر آن قرار دارند ممکن است فرسوده شده و نیاز به تعویض داشته باشند. یتاقان ها را به راحتی می توانید از بازارچه تعمیرکارسلام تهیه کنید.
  • اگر ماشین لباس شویی صدای جیرجیر می دهد ممکن است یاتاقان های وان نیاز به روانکاری داشته باشند.
  • تسمه یا قرقره موتور ماشین لباسشویی ممکن است فرسوده باشد. این یک تعمیر نسبتا پیچیده است، جایی که برای رسیدن به موتور باید بخش قابل توجهی از دستگاه را جدا کرد. در این مورد کارشناس های ما در تعمیرکارسلام آماده خدمت رسانی به شما هستند.
  • تسمه قرقره موتور ممکن است ترک خورده و یا فرسوده شده و یا به شکل دیگری خارج شده باشد. همچنین در اغلب اوقات تسمه بویی شبیه سوختگی لاستیک خواهد داد. این مورد را نیز می توانید از بازارچه تعمیرکارسلام تهیه کنید.

5. ماشین لباس شویی حرکت نمی کند

یکی از مشکلات رایج مربوط به ماشین لباسشویی این است که وان ماشین پر از آب می شود اما همزن مرکزی حرکت نمی کند.

  • تحریک حرکتی عقب و جلو است که لباس ها را تمیز می کند. این عمل توسط دستگاه مخروطی پلاستیکی مرکزی به نام همزن انجام می شود. دندانه های پلاستیکی کوچک قسمت بالای همزن را به قسمت پایین وصل می کند. در را باز کنید در حالی که دستگاه در حالت همزن است سوئیچ در را با قسمت خالی قلم فشار دهید تا دستگاه در حین باز شدن در متوقف نشود.
  • اگر ماشین صداهای نرمالی از خودش می دهد اما همزن در حال حرکت نیست ممکن است دندانه ها فرسوده یا خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد که در این صورت ما امکان تهیه این ریزقطعه را در بازارچه تعمیرکارسلام برای شما فراهم کرده ایم.
  • موتور ماشین لباسشویی شما ممکن است تحت تاثیر یک پالس انرژی بسیار کوتاه با ولتاژبسیار بالا (power spike) قرار گرفته باشد. و نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد . هر برندی مراحل تنظیم مجدد مربوط به خود را دارد.برای اطلاع از مراحل تنظیم مجدد موتور به دفترچه راهنمای ماشین خود مراجعه کنید.

به عنوان مثال بسیاری از ماشین های لباسشویی جنرال الکتریک از شما خواسته اند که دستگاه را از برق جدا کنید، آن را دوباره وصل کنید، سپس ظرف 12 ثانیه 6 بار درپوش را بلند کرده و پایین آورید. درپوش را حداقل 2 اینچ بالا ببرید تا اتصال مغناطیسی سوئیچ درب را بشکند.

6. ماشین لباس شویی با آب پر می شود اما تخلیه نمی شود

بسیاری از افراد تجربه بسیار ناخوشایندی در این مورد داشته اند که وقتی در ماشین لباسشویی را باز می کنند، لباس ها در داخل وان پر از آب کثیف شناورند.

  • ممکن است پمپ دستگاه شما با یک تکه پارچه و یا یک وسیله دیگری که مربوط به شست و شو هست بسته شده باشد. با یک پیمانه آب را تخلیه کرده و دستگاه را جدا کنید. پیچ های پنل جلویی را باز کنید. برای دسترسی راحت تر دستگاه را به سمت بالا شیب داده و جلوی دستگاه را روی دو یا چهار آجر قرار دهید. پمپ ماشین لباسشویی شما به راحتی قایل مشاهده می باشد. بنابراین به آسانی می توامید تشخیص دهید که آیا پمپ شما مسدود شده است یا خیر؟ سپس برای جدا کردن مانع به آرامی از انبردست استفاده کنید تا به پمپ آسیبی وارد نشود.
  • از طرفی دیگر ممکن است گرفتگی در داخل شیلنگی که به پمپ منتهی می شود قرار داشته باشد. یک سطل در نزدیکی خود قرار دهید و آب لوله را تخلیه کنید. در صورت گرفتگی شیلنگ معمولا مانع در انتهای آن قرار خواهد داشت آن را با انبردست جدا کنید.

7. ماشین لباسشویی بیش از حد تکان می خورد

زمانی که ماشین لباسشویی شما در حال کار است، به خصوص در سیکل چرخش ممکن است به شدت لرزش داشته باشد، اغلب آنقدر که دستگاه راه می رود. این ممکن است به علت داشتن یک دستگاه با راندمان بالا باشد که چرخه چرخش سریع تری نسبت به ماشین های دیگر دارد.

  • ممکن است دستگاه شما مجددا نیاز به بالانس داشته باشد. برای ارزیابی سطح ماشین از یک طرف به سمت دیگر و از جلو به عقب از دستگاه تراز سنج استفاده کنید. با چرخاندن پایه های دستگاه به بالا یا پایین سطح دستگاه را مجددا تنظیم کنید.

برخلاف خشک کن ها که فقط دو پایه قابل تنظیم در جلو دارند، بیشتر ماشین های رخت شویی دارای چهار پایه قابل تنظیم هستند.

  • در ماشین هایی که خشک کن نیز دارند و دو دستگاه با هم ترکیب شده اند. تسمه های اتصال ممکن است شل شده و باعث لرزش شدید دستگاه شوند. این می تواند یک وضعیت خطرناک باشد. زیرا ممکن است خشک کن از ماشین جدا شود. تسمه های اتصال را محکم کنید و یا در صورت لزوم آن ها را تعویض کنید.
  • معمولا علت تکان های ماشین لباسشویی بار نامتعادل است لباس های بلند و سنگین را به مکز همزن بکشید تا در یک سمت قرار نگیرند.
  • پد ضد لرزش را به راحتی می توانید از بازارچه تعمیرکارسلام تهیه کنید. آزمایش ها نشان می دهند که پدهایی با ضخامت 3 اینچ به آسانی می توانند از لرزش ماشین لباسشویی شما جلوگیری کنند.

تعمیرکارسلام

اولین و بزرگترین سامانه تخصصی تعمیرات انواع لوازم دیجیتال، ماشین های اداری، لوازم صوتی و تصویری و خانگی در ایران. برای تعمیر ماشین لباس شویی خود کافیست سفارش تعمیر خود را در سامانه تعمیرکارسلام ثبت کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن