اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

استارتاپ تعمیرکارسلام برای ارتقا و تکمیل نقشه راه از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه ارائه خدمات فنی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق ایمیل tamirkarsalam@gmail.com تماس حاصل نمایید.

تعمیرکارسلام
تعمیرات موبایل

آموزش تعویض صفحه نمایش گوشی

از آنجایی که امروزه نمایشگرهای تلفن همراه بسیار محکم تر از گذشته هستند؟ اینطور به نظر می رسد که هرگز خراب نمی شوند. متاسفانه این گونه نیست و  افتادن گوشی از دستان شما می تواند منجر به شکستن صفحه نمایش شود و گوشی شما دیگر قابل استفاده نباشد.

آیا می خواهید صفحه نمایش یک گوشی هوشمند را تعویض کنید؟ در زیر نحوه یک فرایند ارزان و آسان را برای شما آورده ایم.

هزینه تعویض صفحه نمایش گوشی شما

هزینه تعویض صفحه نمایش گوشی

صفحه نمایش گوشی موبایلتان متلاشی شده است؟ در خیابان از دستتان افتاده یا در بازی فوتبال شکسته؟ یا حتی روی آن نشسته اید؟ شاید شما نگرانید که آیا میتوان گوشی را تعمیر کرد؟ و اگر می توان هزینه اش چقدر است؟

بسیاری از سرویس های آنلاین و یا آن هایی که در نزدیکی محل سکونت شما قرار دارند میتوانند گوشی شما را تعمیر کنند. اما اگر شما به قطعات با قیمت مناسب دسترسی دارید چرا این کار را خودتان انجام ندهید؟

شما همچنین باید هزینه های غیر پولی را نیز در نطر بگیرید ماننده زمان صرف شده و اطلاعاتی که باید برای این کار جمع آوری کنید. امیدوارم سیستم ابری سیستم عامل تلفن همراه شما بتواند در اینجا کمک کند. یا شاید یک برنامه کاربردی دسک تاپ بتواند محتوای گوشی را بررسی کند.

تعویض صفحه نمایشگری که هزینه آن هم قیمت با تهیه یک گوشی همرا ه جایگزین باشد کار بیهوده ای است. با این حال اگر تعویض صفحه نمایش موبایل نزدیک به 15 دلار باشد منطقی است که خودتان این کار را انجام دهید.

از کجا می توان یک صفحه نمایش پیدا کرد؟

ابزارهای لازم برای تعویض صفحه نمایش

شما به آسانی می توانید صفحه نمایش گوشی خود را با سرچ کردن مدل آن در بازارچه تعمیرکارسلام پیدا کنید و یا  به صورت حضوری از بازار تهیه کنید.

توجه داشته باشید که در بازار هم صفحه نمایشگر تنها و هم صفحه نمایش به همراه قسمتی از بدنه(شاسی) وجود دارد .اینکه کدام یک را انتخاب کنید به این بستگی دارد که شما تا چه اندازه تمایل دارید که یک کار پیچیده و دشوار را انجام دهید.

به عنوان مثال اگر تنها بخواهید صفحه نمایش را تعویض کنید باید با استفاده از گرمکن یا سشوار چسب دور آن را ذوب کنید. از طرفی برای تعویض کیت صفحه نمایش که شامل نیمی از بدنه گوشی است نیاز به انتقال قطعات از بدنه قدیمی به بدنه جدید دارد.

ابزارهای لازم برای تعویض صفحه نمایش تلفن همراه شما:

صفحه نمایش تهیه شده شامل ابزارهایی است که همراه آن می باشد. معمولا ابزارهای زیر را به همراه صفحه نمایش دریافت خواهید کرد:

  • پیچ گوشتی های ساعتی
  • پنس پلاستیکی
  • قلم های پلاستیکی
  • پیک گیتار

شما همچنین باید ابزار های زیر را نیز داشته باشید:

  • پنس خمیده
  • چاقوی هنری
  • سشوار صنعتی

این ابزارها برای برداشتن قاب و باز کردن پیچ و هر چیزی که مانع از تعویض صفحه نمایش شود گنجانده شده اند. برای مثال یک موبایلی که پیچ های استار در زیر باتری آن قرار دارند شما باید پوشش آن را قبل از اینکه بخواهید قاب را به آرامی جدا کنید از بین ببرید.

مبانی تعویض صفحه نمایش تلفن همراه

آنقدر مدلهای مختلف تلفن همراه در بازار وجود دارد که ارائه یک راهنمای استاندارد تقریبا غیرممکن است. علاوه بر این برخی از مدل ها فقط توسط شرکت سازنده قابل تعمیر می باشند.

برای بررسی نحوه تعویض صفحه نمایش موبایل خود به YouTube بروید. یا این کار می توانید اطلاعات بسیار خوبی در مورد گوشی خود به دست آورید.

بیشتر تلفن های هوشمند در اصل از چندین لایه از قطعات تشکیل شده اند. برای تعویض گلس صفحه نمایش باید هر لایه با دقت جدا شود.

معمولا روند زیر برای تعویض صفحه نمایش موبایل دنبال می شود

در ادامه نحوه تعویض صفحه نمایش تلفن همراه را یاد خواهید گرفت:

1. گوشی را باز کنید

برای شروع ابتدا کاور پشت باتری را جدا کنید. جایی که پیچ های استار ممکن است پنهان شده باشند را پیدا کنید. زیر برچسب ها و کنار پورت های USB را جستجو کنید. ممکن است پیچ هایی در حفره باتری نیز پیدا کنید.

کاور پشت باتری

مراقب کابل های فلتی که نیاز است با دقت از اتصالشان جدا شوند باشید. برای این کار از تیغه پلاستیکی تخت و یا انگشتانه استفتده کنید.

کابل فلت

کابل های فلت ظریف هستند ، به راحتی شکسته می شوند. مراقب باشید زیرا آسیب دیدن آن ها می تواند  تعمیرپذیری را به طور قابل توجه ای تغییر دهد.

2. صفحه نمایش را جدا کنید

اکنون باید قسمت جلوی گوشی به همراه تنها یک گلس برای جدا کردن در دستان شما باشد. چسب را با سشوار صنعتی حرارت دهید تا نرم شود.

از طرفی دیگر میتوانید مدتی گوشی را در جای گرم (ماننده رادیاتور) بگذارید تا چسب باز شود.

جدا کردن صفحه نمایش از بدنه، کار خیلی دشواری نیست. حفره دوربین را از جایی که گلس شروع میشود؛ فشار دهید و به آرامی گلس را از بدنه جدا کنید. در این نمونه شما لازم نیست که صفحه نمایش را جدا کنید ولی نیاز است که اجزا (حتی مادربرد) را از بدنه آسیب دیده به جدید منتقل کنید.

3. چسب را تعویض کنید

رول چسب تعویضی را می توانید از بازارچه تعمیرکارسلام تهیه کنید. آیا هنوز مقداری از چسب نواری دوطرفه در اطراف باقی مانده است؟ نوار را به صورت کشویی باریک 1 میلیمتری برش دهید. سپس چسب را به جای گلس به قاب گوشی بمالید.

4. اسکرین را نصب کنید

پس از نصب چسب، نوار های محافظ چسب را جدا کنید و گلس را را بر روی آن قرار داده و فشار دهید. شدت نور را در جایی که گلس بر روی چسب قرار میگیرد بیشتر کنید. مراقب باشید که به وسط گلس فشار وارد نکنید. فشار بیش از حد سخت ترین گلس ها را نیز ممکن است بشکند.

5- از اتصالات صحیح کابل اطمینان حاصل کنید

اکنون زمان آن رسیده است که اجزا گوشی را دوباره جمع کنید.

کابل های مربوطه را دوباره متصل کنید. در صورت لزوم آن ها را قفل کنید. با بررسی اینکه هیچ کابل یا پیچ دیگری باقی نمانده است قطعات را در قسمت های مورد نظر قرار دهید. تلفن را تست کنید تا بررسی شود که کار می کند.

اتصال کابل فلت

آیا صفحه نمایش جدید کار می کند؟

زمان راستی آزمایی: آیا صفحه نمایش جدید کار می کند؟ به یاد داشته باشید صفحه نمایش تاچ اسکرین دارای دو هدف است. فعل و انفال لمسی و  نمایش سیستم عامل . یک تعویض جدید و موفقیت آمیز ظاهر تازه و تقریبا جدیدی به گوشی شما می دهد و اگر تاچ اسکرین کار کند به خوبی انجام شده است.

با این حال این کار دشواری های خواص خود را نیز دارد ، ممکن است یک صفحه نمایشی تهیه کنید که بعد از تعویض باعث شود که گوشی داغ کند . بنابراین، خرید قطعات از فروشندگان معتبر مهم است از این رو اطمینان حاصل کنید که قطعات مناسب گوشی خود را خریداری می کنید. ما در تعمیرکارسلام این اطمینان را به شما خواهیم داد.

تعوبض صفحه نمایش تلفن همرا کار آسانی نیست. اما چیزی که شما مطمئنا باید در نظر بگبرید این است که آیا قیمت آن مناسب است یا خیر؟

به دلیل اینکه دستگاه های مختلف از برند های گوناگون با یکدیگر متفاوتند هیچ قانون سفت و سخت و مشخصی برای تعمیر آن ها وجود ندارد.

مهم تر از همه این است که در ابتدا و بدون انجام تحقیقات خاص در مورد دستگاه دست به انجام چنین تعمیراتی نزنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن