اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

استارتاپ تعمیرکارسلام برای ارتقا و تکمیل نقشه راه از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه ارائه خدمات فنی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق ایمیل tamirkarsalam@gmail.com تماس حاصل نمایید.

تعمیرکارسلام
تعمیرات لپ تاپ

آموزش تعویض کیبورد لپ تاپ

چگونه می توان کیبورد لپ تاپ را تعویض کرد؟

اگر کیبورد لپ تاپ شما با مشکل مواجه شده یا خراب است این آموزش به شما کمک می کند کیبورد لپ تاپ های مختلف را باز و تعویض کنید. ما در تعمیرکارسلام نمی توانیم همه مدل ها را پوشش دهیم اما شما این ایده را خواهید گرفت. زیرا مراحل باز کردن و تعویض صفحه کلید برای اکثر لپ تاپ ها مشابه است.

اگر کیبورد یا صفحه کلید لپ تاپ شما یک کلید ندارد، نیازی به تعویض کل صفحه کلید نیست. می توانید با استفاده از راهنمای تعمیرات کیبورد آن را تعمیر کنید.

هشدار!

  • اگر لپ تاپ شما هنوز شامل گارانتی می شود، لپ تاپ را باز نکنید زیرا این کار باعث می شود گرانتی لپ تاپ خود را از دست بدهید.
  • همیشه باتری و آداپتور لپ تاپ را قبل از باز کردن لپ تاپ جدا کنید.
  • در صورتی که به کانکتور کیبورد در مادربرد آسیب وارد کنید، باید کل مادربرد را تعویض کنید.
  • ریسک کار را پذیرفته و سپس اقدام کنید.

لپ تاپ سونی

این تصاویر از یک نوت بوک سونی Vaio PCG-K33 (مدل PCG-9S1L) گرفته شده است. که می تواند برای برخی دیگر از نوت بوک های سونی نیز مشابه باشد.

جداسازی صفحه کلید

یک پیچ گوشتی کوچک دو سو را در زیر کیبورد  قرار دهید و با دقت آن را بلند کنید. این کار آزاد کردن خارهای پلاستیکی ادامه دهید و قاب کیبورد را با انگشتان خود جدا کنید.

اتصال کیبرد به لپ تاپ

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است در بعضی از مدل ها قاب کیبورد ممکن است به مادربرد متصل باشد. مراقب باشید، اگر به طور تصادفی کابل را کشیده اید، آن را دوباره وصل کنید. برای جدا کردن و تعویض کیبورد لپ تاپ لازم نیست که قاب کیبورد را از مادربرد جدا کنید ، کافی است آن را کنار بگذارید تا بتوانید به پیچ های کیبورد دسترسی پیدا کنید.

جداسازی کیبورد

سه (یا بیشتر) پیچ را از بالای کیبورد باز کنید. کیبورد را از روی لپ تاپ با دقت بلند کنید.

جدا کردن کابل کیبورد

کیبورد از طریق کابل فلت به مادربرد متصل می شود. قبل از کشیدن کابل از کانکتور، باید کانکتور را باز کنید.

باز کردن قفل کانکتور

تصویر بالا چگونگی باز کردن کانکتور کیبورد را نشان می دهد. قفل کانکتور را 2-3 میلی متر بالا داده و سپس کابل کیبورد را بکشید. برای نصب کیبورد، مراحل فوق را به صورت معکوس انجام کنید.

لپ تاپ توشیبا

تصاویر زیر از یک لپ تاپ Toshiba Satellite A135 گرفته شده است. دستورالعمل باز کردن کیبورد در اکثر لپ تاپ های جدید توشیبا تقریباً یکسان است.

کیبورد لپ تاپ توشیبا

روش باز کردن قاب کیبورد لپ تاپ توشیبا مشابه با لپ تاپ Sony Vaio ذکر شده در بالاست. قاب را با یک پیچ گوشتی کوچک بلند کنید و با استفاده از انگشتان دست بردارید. در بیشتر لپ تاپ های Toshiba، بردی زیر قاب صفحه کلید وجود ندارد، فقط یک تکه پلاستیک است و لازم نیست نگران کابل باشید.

پیچ کیبورد

بعد از برداشتن قاب، به پیچ های صفحه کلید دسترسی پیدا می کنید. دو پیچ (یا بیشتر) موجود را باز کنید. قفل پلاستیکی که با فلش قرمز نشان داده شده است را آزاد کنید و  کیبورد را بلند کنید. کیبورد را با احتیاط کنار بگذارید تا بتوانید به کانکتور زیر .کیبورد دسترسی پیدا کنید. فراموش نکنید که کیبورد هنوز به مادربرد متصل است.

جدا کردن صفحه کلید

قبل از جدا کردن کیبورد، باید کانکتور را باز کرده و کابل فلت را آزاد کنید.

کابل فلت صفحه کلید

در اینجا تصویری از نمای نزدیک از کانکتور کیبورد روی مادربرد را مشاهده می کنید. مراقب باشید، این نوع کانکتورها شکننده هستند. در تصویر سمت چپ کانکتور بسته است. در تصویر سمت راست کانکتور باز شده است.  همانطور که در تصویر سمت راست نشان داده شده، قفل را باز کرده و سپس کابل فلت را از آن آزاد کنید.. کیبورد  را برداشته و تعویض کنید. برای نصب و مونتاژ کیبورد تمام مراحل را به صورت معکوس انجام دهید.

شما همچنین می توانید آموزش تعویض کیبورد لپ تاپ را در کانال آپارت تعمیرکارسلام مشاهده کنید.

تعمیرکارسلام

اولین و بزرگترین سامانه تخصصی تعمیرات انواع لوازم دیجیتال، ماشین های اداری، لوازم صوتی و تصویری و خانگی در ایران. برای تعمیر لپ تاپ و رفع ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست سفارش تعمیر خود را در سامانه تعمیرکارسلام ثبت کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن