اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

استارتاپ تعمیرکارسلام برای ارتقا و تکمیل نقشه راه از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه ارائه خدمات فنی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق ایمیل tamirkarsalam@gmail.com تماس حاصل نمایید.

تعمیرکارسلام
تعمیرات تلفن

تعمیرات تلفن بیسیم

در این بخش از راهنمایی تعمیرکارسلام، تعمیرات تلفن بی‌سیم را توضیح می‌دهیم که چگونه یک دستگاه تلفن بی‌سیم کار می‌کند؟ غالبا چه خرابی‌هایی در آن‌ها رخ می‌دهد؟ چگونه می‌توان مشکل یک تلفن بی‌سیم را تشخیص داد؟ و چه لوازم و ابزارهایی برای تعمیر آن نیاز است؟ سپس دستورالعمل‌های گام به گام ساده‌ای را برای اینکه چگونه شارژ تلفن بی‌ٍسیم بیشتر باقی بماند و روش تعویض آنتن آن را ارائه می‌دهیم. همچنین به راهنمایی درباره‌ی مشکلات خاص دیگری نیز اشاره می‌کنیم.

تلفن بی‌سیم چگونه کار می‌کند؟

تلفن بی‌سیم تلفنی است که دارای یک پایه‌ی متصل به جک استاندارد تلفن و یک پریز برق است. پایه‌ی تلفن سیگنال را از خط تلفن دریافت می‌کند و آن را به امواج رادیویی تبدیل کرده و در نهایت به گوشی بی‌سیم منتقل می‌کند. پایه همچنین دارای شارژر برای باتری گوشی دستی مربوط به این تلفن‌ها هم هست. شارژ شدن گوشی زمانی اتفاق می‌افتد که گوشی روی پایه قرار بگیرد.

چه چیزی می‌تواند باعث خرابی در تلفن بی‌سیم شود؟

تلفن‌های بی‌سیم تقریبا ضدگلوله اند به ویژه آن‌هایی که دارای مدار یک پارچه هستند. درواقع برخی از تلفن‌های بی‌سیم به گونه‌ای مهر و موم شده‌اند که برای دیدن داخلشان راهی جز شکستنشان وجود ندارد. با این حال ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد که شما بتوانید آن‌ها را حل کنید.

به عنوان مثال اگر باتری ضعیف باشد، می‌تواند ارتباط را دشوار کند که البته این مشکل به راحتی قابل حل است. به علاوه می‌توان مشکل پارازیت و صدای خش خش این تلفن‌ها را که ممکن است ناشی از عوامل خارجی مانند خطوط برق، موتور، تلویزیون و یا تلفن‌های دیگر باشد را تا حدودی حل کرد. شما می‌توانید برای بهتر شدن کیفیت صدای دریافتی از تلفن محافظت کنید و از یک کانال متناوب استفاده کنید. همچنین می‌توانید اشکالات تلفن را با تمیز نگه داشتن گوشی،  به ویژه محل تماس شارژ باتری روی پایه به حداقل برسانید.

چگونه می‌توانیم اشکال یک تلفن بی‌سیم را تشخیص دهیم؟

  • تشخیص و حل کردن بیشتر مشکلات تلفن‌های بی‌سیم ساده است. اگر تلفن بی سیمتان تحت هیچ شرایطی کار نکرد، اطمینان حاصل کنید که به برق متصل باشد. سپس خط تلفن را با وصل کردن تلفن دیگری به آن امتحان کنید. علامت قدرت باتری را بررسی کنید و در صورت نیاز باتری را شارژ کنید. اگر باتری شارژ را ذخیره نمی‌کند باتری را با باتری دیگری (که از نظر ولتاژ و سایز مثل قبلی باشد) جایگزین کنید. معمولا باتری‌های تلفن‌های بی‌سیم تا مدت یک سال به صورت منظم شارژ می‌شوند اما بسته به نوع استفاده و روش نگهداری این زمان می‌تواند طولانی‌تر یا کوتاه‌تر شود.
  • اگر گوشی شما صدای خش خش دارد و می‌توانید به صورت دستی کانال انتخاب کنید، کانال را به نوع دیگری تغییر دهید. حتی برخی از انتخاب کننده‌های اتوماتیک کانال، یک انتخاب‌کننده ی برتر دارند. اگر این روش جواب نداد پایه‌ی تلفن را به یک پریز برق متفاوت در قسمت دیگری از خانه‌تان وصل کنید تا متوجه شوید که آیا پارازیت از طریق یکی از لوازم خانگی یا یک مدار الکتریکی خاص ایجاد می‌شود یا خیر؟
  • اگر مشاهده کردید که آنتن شکسته است آن را تعویض کنید

برای تعمیر تلفن بی‌سیم به چه چیزهایی نیاز دارم؟

شما تنها به چند ابزار برای تعمیر بیشتر اشکالات تلفن بی‌سیم خود نیاز دارید. ابزارهایی که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل موارد زیر می‌باشند:

  • پیچ گوشتی
  • مولتی‌متر ( برای تست کردن باتری)

تعمیر تلفن بی‌سیم شامل چه مراحلی است؟

نگهداری شارژ تلفن بی‌سیم

  1. ماهی یک بار اتصالات شارژ روی پایه ها را تمیز کنید و گوشی را نیز پاک کنید.
  2. ماهی یک بار گوشی را از روی پایه بردارید تا شارژ آن کاملا تخلیه شود سپس آن را دوباره روی پایه قرار دهید تا شارژ شود. (مگر اینکه دفترچه‌ راهنمای شما دستورالعمل دیگری را ارائه دهد). اگر دیدید که باتری شارژ نمی‌شود آن را تعویض کنید.

تعویض کردن آنتن تلفن بی‌سیم

  1. آنتن را بررسی کنید تا متوجه شوید که چگونه نصب شده است. اگر متوجه نشدید آن را نزد یک فروشنده‌ی قطعات برده و از او سوال کنید. آنتن‌ها را در تلفن‌های بی‌سیم مدل جدید با پیچ فیکس می‌کنند. در مدل‌های قدیمی‌تر نیاز بود تا دستگاه باز شود، آنتن قدیمی جدا شده و آنتن جدید در مکان جدید جوش داده شود.
  2. اگر به باز کردن دستگاه و جدا کردن اجزای آن نیاز شد، ابتدا پوشش باتری را بردارید و سپس با باز کردن پیچ‌ها و گیره‌ها می‌توانید به آنتن و سایر اجزا دسترسی پیدا کنید.

اگر پایه‌ی تلفن نیاز به سرویس داشت، ابتدا دستگاه را از برق خارج کنید. بعضی از تلفن‌های بی‌سیم داخل پایه‌شان یک باتری برای گرفتن بک‌آپ از پیام‌های ورودی و خروجی دارند. پوشش باتری را پیدا کنید و آن را بردارید و قبل از اینکه باتری را کاملا خارج کنید آن را آزمایش کنید. در صورت لزوم با برداشتن پیچ‌ها و گیره‌ها پایه را جدا کنید. برای تست کردن و جایگزینی اجزا و قطعات از مولتی‌متر و دفترچه راهنمای دستگاه استفاده کنید.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن