اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

استارتاپ تعمیرکارسلام برای ارتقا و تکمیل نقشه راه از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه ارائه خدمات فنی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق ایمیل tamirkarsalam@gmail.com تماس حاصل نمایید.

تعمیرکارسلام
تعمیرات ماینر

راهنمای نصب و راه اندازی ماینر

در اینجا راه اندازی و عیب یابی مدل های انت ماینر تشریح می شود

در مجموعه دستگاه های ماینر مدل های انت ماینر (Antminer) محبوب ترین دستگاه های استخراج رمزنگاری هستند و تنظیم مدل های مختلف انت میانر تقریباً یکسان است. ما در تعمیرکارسلام یک آموزش عمومی برای راه اندازی مدل های انت ماینر ارائه خواهیم داد.

ما انت ماینر S9 را به عنوان نمونه ای برای نمایش راه اندازی و عیب یابی که به طور یکسان در سایر مدل های انت ماینر اعمال می شود؛ در نظر خواهیم گرفت.

مراحل نصب، راه اندازی و عیب یابی انت ماینر

اقدامات اولیه

منبع تغذیه را فراهم کنید: توصیه می شود توان منبع تغذیه  PSU مورد استفاده 20% یا بالاتر از مصرف برق ماینر باشد. می توانید از چندین PSU استفاده کنید تا یک ماینر را تغذیه کنید.

ماینر را با یک کابل اترنت به روتر وصل کنید.

به یاد داشته باشید که ماینر و پی سی شما باید تحت همان شبکه باشند. (پی سی فقط برای پیکربندی ماینر مورد نیاز است)

اتصال ماینر

بررسی کنید که کابل های ماینر محکم متصل شده باشد (ممکن است هنگام حمل و نقل شل شوند).

راه اندازی ماینر انت ماینر s9

تعداد 10 پورت  6 پین بر روی ماینر وجود دارد.  همه این پورت ها مورد نیاز است. همه پورت های 6 پین را به PSU متصل کنید. همچنین پورت 6 پین به برد کنترلر سبز کوچک متصل کنید.

پورت های ماینر s9

اتصال پاور به هش برد

 نکته مهم: تعداد 3 هش برد در ماینر موجود است و 3 پورت 6 پین روی هر هش برد وجود دارد. اگر شما بیش از یک پاور برای تغذیه استفاده می کنید. بیش از یک PSU به یک هش برد متصل نکنید. (یعنی سیم 6 پینی که به هش برد متصل شده است باید از PSU یکسان باشد)

تصاویر زیر را برای اطلاع از نحوه اتصال درست و نادرست مشاهده کنید:

اتصال درست

نحوه اتصال صحیح پاور به هش برد

اتصال نادرست

اتصال نادرست

کابل اترنت را وصل کنید. ارتباط ماینر برقرار شده است.

ارتباط ماینر به شبکه

پیکربندی ماینر

ابتدا پاور ماینر را روشن کنید. (نکته مهم: اگر از بیش از یک PSU برای ماینر استفاده می کنید؛ باید PSU که به پورت شش پین  کنترلر سبز کوچک را روشن کنید).

1 تا 2 دقیقه صبر کنید.

IP ماینر را روی پی سی اسکن کنید.

وارد صفحه پیکربندی ماینر شوید. ادرس IP (برای مثال 192.168.1.2) را  در مرورگر اینترنت خود وارد کنید. نام کاربری و کلمه عبور هر دو “root” است.

کانفیگ ماینر

وارد صفحه “Miner Status” شوید و صفحه رفرش کنید تا برخی داده ها ( سرعت، حساب ماینر، استخر استخراج و…) نمایش داده شود. معمولا برای شروع استخراج چند دقیقه زمان لازم است.

وارد صفحه “Miner Configuration” شوید؛ آدرس استخر استخراج، حساب استخراج، پسورد ماینر و… پیکربندی کنید. سپس بر روی “Save & Apply” برای ذخیره تغیرات کلیک کنید.

تنظیم استخر استخراج

اطمینان حاصل کنید که ارز مجازی مورد نظر را از استخر استخراج مناسب استخراج میکنید. برای مثال،  در Antpool، ادرس استخراج می توان ممکن است بصورت زیر باشد:

    Bitcoin: stratum+tcp://stratum.antpool.com:3333

    Litecoin: stratum+tcp://stratum-ltc.antpool.com:8888

    Dash: stratum+tcp://stratum-dash.antpool.com:6099

شما میتوانید آدرس استخر استخراج صحیح را در صفحه اصلی استخر بیابید. در بخش “Help” از استخر استخراج خود می توانید؛ ساختارهای بیشتری بیابید.

آدرس استخر استخراج

به صفحه “Miner Status” برگردید و صفحه را تا زمانی که داده ها نمایش داده شود؛ رفرش کنید.

Miner Status

در بخش “Summary” زیر “Miner Status” کلیک کنید تا سرعت هش نمایش داده شود.

صفحه “Miner Status” از انت ماینر S9  نسبت به انت ماینر S7 متفاوت است. دو ستون دما برای S9 نمایش داده می شود. یکی دمای PCB  و  دیگری دمای  Chip.

ستون دما ماینر S9

چنانچه پس از مدت  طولانی داده ای نمایش داده نشود یا اگر بوق ممتد شنیده شود؛ ماینر را ریستارت کنید ( آن را خاموش کنید؛ یک دقیقه صبر کنید و مجددا آنرا روشن کنید)

نکاتی درباره استخراج

اتلاف حرارت. چنانچه تعداد زیادی ماینر در فضای محدودی قرار می دهید، جریان هوای محیط را نیز درنظر بگیرید.

فن ماینر

اضافه بار برق. اگر چندین ماینر به چندراهی برق متصل می کنید، حداکثر میزان جریان عبوری از چندراهی برق را بررسی  کنید برای مثال، زمانی که حداکثر جریان چندراهی 2000 وات است، چنانچه توان مصرفی ماینر نزدیک به 1400 وات باشد، چندراهی می تواند فقط یک ماینر را راه اندازی کند.

عیب یابی

مشکلات مربوط به نقص عملکرد فقط در بخش های زیر شرح داده شده است:

  • شبکه
  • استخر استخراج
  • فریمور
  • کنترلر
  • برد

برای تشخیص اینکه چه چیزهایی سبب بروز مشکل در عملکرد ماینر می شود؛ ما در تعمیرکارسلام برخی از آنها را برمیشمریم:

اتصال کابلها را بررسی کنید

بررسی کنید که آیا کابلهای روی ماینر محکم متصل  شده باشند. به ویژه سه کابل متصل به هش برد( و کابل متصل به فن). آنها ممکن است در اثر حمل و نقل شل شوند.

اتصالات PSU را بررسی کنید

چک کنید که PSU به درستی متصل شده باشد و همه کابلهای 6 پین پاور محکم به ماینر وصل باشند.

بعضی از ماینرها نظیر Antminer S15  و Antminer D5  بصورت یکپارچه با PSU عرضه می شوند. دقت کنید که نوار مسی بر روی ماینر محکم متصل باشد.

محل اتصال پاور به هش برد

ارتباط  شبکه را بررسی کنید: شبکه خانگی خود و استخر استخراج بررسی کنید تا مطمئن شوید تمامی شبکه به خوبی کار می کند.

سایر دستگاه های موجود در شبکه بررسی کنید: آیا دستگاهی وجود دارد که آدرس IP ماینر شما را اشغال کند؟ تمامی سایر دستگاه بجز ماینر مورد نظر، از شبکه خود جدا کنید.(به عنوان مثال، سایر ماینرها متصل به شبکه در صورتی که چندین ماینر به شبکه متصل است).

اکسپلورر اینترنت خود را هنگامی که وارد صفحه پیکربندی ماینر میشوید؛ عوض کنید.

شبکه ماینر را تغییر دهید سعی کنید روتر را برای ماینر تغییر دهید یا ماینر را به مکانی دیگر منتقل کنید.

استخر استخراج را تغییر دهید.

ماینر را چک کنید: آیا هیت سینکی جدا شده است؟ ماینر را به آرامی تکان دهید تا اگر صدای هیت سینک یا قطعه معلقی از ماینر شنیده می شود را ببینید.

PSU را چک کنید: آیا PSU کار می کند؟ اگر برای ماینر پاور 1600 وات انت ماینر را خرده اید(APW3-12-1600-B2)؛ از پایداری ولتاژ خروجی اطمینال حاصل کنید. ولتاژ کاری مورد نیاز برای PSU حداقل 205V باشد.

اگر ولتاژ پایدار نباشد؛ ممکن است پاور از کار بیافتد. ( یا فقط فن کار می کند و پاور خروجی ندارد). در این مواقع یک استابلایزر ولتاژ برای PSU لازم دارید.

فریمور را آپدیت کنید. 

ماینر را ریست کنید. صفحه پشتیبانی بیت ماین از اینجا مشاهده کنید.

ایمیج فایل سیستم استخراج مجددا رایت کنید.

کابلهای سیگنال را تعویض کنید: به طور کلی، سه کابل سیگنال متصل به ماینر، سه هش برد را به کنترلر متصل می کند. این کابلها را عوض کنید و بررسی کنید که آیا مشکلات رفع می شوند یا خیر.

کابل سیگنال ماینر

تعویض کنترلر:  کنترلر را از یک ماینر که به درستی کار می کند؛ بردارید و در یکی از ماینرهایی که کار نمیکند، استفاده کنید. سپس ببینید چگونه کار می کنید. در بالای ماینر، یک کاور نقره ای به آن پیچ شده است.

در ماینتر Antminer S5/S7: یک تکه مشکی روی برد سبز وجود دارد که باید کل مجموعه را تعویض کنید. ( برد سبز بعلاوه  تکه جسم مشکی)

در ماینر Antminer S9/T9/R4: فقط یک برد سبز به عنوان  کنترلر وجود دارد.

کنترلر Antminer S9

کنترلر Antminer S7

کنترلر Antminer R4

پیچ های روی کاور نقره ای باز کنید و کاور بردارید؛  بررسی کنید درصورتی که از کار افتاده است با یکی از روی ماینری که کار می کند؛ تعویض کنید. این امر به تشخیص اینکه آیا کنترلر مشکل دارید یا خیر؛ کمک می کند.

تعیین کنید کدام برد مشکل دار است: کابلها را از هش برد متصل جدا کنید، در آن واحد فقط یک برد را راه اندازی نمایید.  این روش به تعیین اینکه کدام برد به درستی کار میکند؛ کمک خواهد کرد.

در صورتی که خرابی هش برد  برایتان محرز شد, با ثبت سفارش تعمیرات در سامانه تخصصی درخواست تعمیرات تعمیرکارسلام در کوتاه ترین زمان میتوانید تعمیرات آن را به کارشناسان تعمیرات بسپارید.

برای مشاهده سایر مشکلات ماینرها و نحوه عیب یابی آنها، پیشنهاد می کنیم آموزش عیب یابی مشکلات رایج انت ماینر در پست بعدی بخوانید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن