اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

استارتاپ تعمیرکارسلام برای ارتقا و تکمیل نقشه راه از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه ارائه خدمات فنی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق ایمیل tamirkarsalam@gmail.com تماس حاصل نمایید.

تعمیرکارسلام
تعمیرات پرینترتعمیرات ماشین های اداری

آموزش نگهداری و تعمیر پرینتر لیبل زن

چگونه از لیبل پرینتر حرارتی خود نگهداری کنیم؟

نحوه حفظ و نگهداری و تعمیر پرینتر لیبل زن برای چاپ مطلوب بارکد و علائم بر روی لیبل بسیار مهم است. علاوه بر این اگر مقداری بیشتر از آن مراقبت کنید خواهید توانست در هزینه های زیادی که صرف تعمیر و تعویض آن خواهد شد صرفه جویی کنید. بار دیگر با تعمیرکارسلام همراه باشید تا در این پست آموزشی نکات و راهنمایی های لازم را فرا گیرید:

1. هد و فید رولر پرینتر را تمیز کنید

هد پرینتر نه تنها مهم ترین قسمت پرینتر لیبل زن است بلکه بسیار نیز ظریف است. پلتن رولر(رولر هدایت کننده لیبل) مستقیما در زیر هد قرار دارد. پیشنهاد می شود که هر وقت رول های لیبل یا ریبون ها را عوض کردید هر دو این قطعات را تعویض کنید. لطفا هد را مستقیما لمس نکنید. چون روغن ها و سایر آلاینده های دست شما ممکن است بر روی آن تاثیر منفی بگذارد. از مایع تمیز کننده  مناسب برای لیبل پرینتر های حرارتی استفاده کنید (> 90٪ الکل ایزوپروپیل) و با پارچه بدون پرز بر روی آن بمالید.

توجه داشته باشید که برخی از مواد و محیط ها در ایجاد کثیفی ها نقش دارند. اگر متوجه شدید پارچه بسیار کثیف است این قسمت ها را نباید تنها زمانی که میخواهید رول های لیبل یا ریبون ها را تعویض کنید تمیز کنید بلکه این کار را باید بیشتر انجام دهید.

2. فضای داخلی سطوح و لوازم جانبی را تمیز نگه دارید

پس از تعویض رول های لیبل، به سرعت فضای داخلی لیبل پرینتر خود را بررسی کنید. برای پاک کردن هرگونه گرد و غبار، باقیمانده یا ذرات موجود در رول لیبل یا کاغذ حرارتی قبلی، از یک برس نرم یا اسپری کمپرسور هوا استفاده کنید. بخصوص گرد و غبار روی کاغذ حساس به گرما می تواند حاوی فلز باشد که ممکن است باعث ایجاد فاصله بین عناصرگرمایشی هد پرینتر شود.

فراموش نکنید که فشار هوا را بر روی سنسور لیبل پرینتر خود نیز اعمال کنید. سنسور لیبل فضای بین کاغذ چاپ و هد پرینتر را ثابت نگه می دارد. ایجاد گرد و غبار و ذرات دیگر روی این سنسور می تواند منجر به ارورهای پرینتر شود.

لوازم جانبی نصب شده( ماننده کاتر لیبل) و همچنین سطوح خارجی لیبل پرینتر خود را با استفاده از یک پارچه نرم و بدون پرز و در صورت لزوم به وسیله شوینده ملایم تمیز کنید. اگر لیبل پرینتر شما در یک محیط نامناسب کار می کند این مراحل را باید در بیشتر اوقات انجام دهید.

3. لیبل با کیفیت مناسب انتخاب کرده و تنظیمات را بررسی کنید

از آنجایی که لیبل ها به صورت مداوم با هد در تماس هستند فقط لیبل های با کیفیت خوب و مطابق با کاربرد مورد نظرتان را انتخاب کنید. لیبل های با کیفیت پایین به دلیل خاصیت چسبندگی ضعیف و رسوباتی که به مرور زمان و به صورت ناخواسته بر روی آن ها ایجاد می شود و پرفراژ نامطلوب و یا چیزهای دیگر منجر به خرابی زودرس هد می شوند.

نکته مهم دیگر در مورد لیبل های نامناسب این است که شاید شما برای جبران کیفیت پایین نیاز داشته باشید تا تنظیمات پرینتر را بر روی حالت گرما و سطح تیرگی بیش از اندازه قرار دهید. متاسفانه افزایش حرارت و باقیمانده کثیفی ها در نهایت باعث آسیب رساندن به لایه محافط هد می شود. بنابراین طول عمر پرینتر کاهش پیدا می کند. علاوه بر این افزایش بیش از حد دما می تواند باعث خراب شدن ریبون وکس که دمای ذوب پایینی دارد شود.

یک ریبون با کیفیت بالا از هد پرینتر در برابر سایش ناشی از حرکت برچسب ها هنگام چاپ محافطت می کند. همچنین برای جلوگیری از قرار گرفتن مستقیم هد در معرض لیبل از ریبون هایی استفاده کنید که کمی بزرگتر از رول لیبل باشد.

توجه داشته باشید که انواع مختلفی از پرینتر های حرارتی وجود دارند. مطمئن نیستید که چه چیزی را انتخاب کنید؟ به عنوان یک تامین کننده تمام عیار ، تعمیرکارسلام خوشحال خواهد شد که لیبل پرینتر مناسب و همچنین لیبل های حرفه ای و فویل های انتقال حرارتی ممتاز – کاملاً متناسب با نیاز شما را در اختیار شما قرار دهند!

4. اجرای self-test

چاپ نشدن قسمت هایی در پرینت یا خط خطی چاپ کردن ممکن است نشانگر هد معیوب یا کثیفی آن باشد. سعی کنید هد را تمیز کرده و یک self-test بگیرید . برای اطلاع از دستورالعمل دقیق از کتابچه راهنمای پرینتر استفاده کنید. سلف تست یک الگوی بررسی را چاپ می کند تا ببیند آیا هد قادر به چاپ در کل عرض لیبل است یا خیر؟ اگر مشخص شد که مشکلی در پرینتر وجود دارد. ممکن است لازم باشد که هد را تعویض کنید.

کارشناسان ما در تعمیرکارسلام می توانند در سریع ترین زمان ممکن مشکلاتی را که ممکن است برای پرینتر حرارتی و لیبل زن شما رخ دهد برطرف کنند. شما به راحتی می توانید با ثبت درخواست در تعمیرکارسلام مشکل پرینتر معیوب خود را برطرف کرده و دوباره از آن استفاده کنید

تعمیرکارسلام

اولین و بزرگترین سامانه تخصصی تعمیرات انواع لوازم دیجیتال، ماشین های اداری، لوازم صوتی و تصویری و خانگی در ایران. برای تعمیر پرینتر خود، کافیست سفارش تعمیر خود را در سامانه تعمیرکارسلام ثبت کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن