وبلاگ تعمیرکارسلام

آموزش تعمیرات ماشین لباس شویی

چگونه ماشین لباسشویی خود را تعمیر کنید؟

تا روزی که ماشین لباس شویی شما بطور کاملا صحیح لباس هایتان را تمیز می کند و از طرفی شما حتی به سختی به آن دستورات شست و شو می دهید؛ ممکن است سناریوهای زیادی اتفاق بیفتد. شاید محفظه داخل ماشین لباسشویی از آب پر شده اما آبکشی نشود یا آبکشی می شود اما نمی چرخد. یا لباس ها شسته شده است اما تمیز نیستند. به طور خلاصه ماشین لباس شویی شما در پیک عملکرد خودش کار نمی کند. یا کاملا متوقف شده است.

برای ماشین لباسشویی  که بسیار کار می کند خیلی جای تعجب نیست که عملکردش در تمیز کردن لباس ها افت کند. تعمیرات بسیاری از این خرابی ها فقط به ابزارهای ساده نیاز دارند که توسط خودتان و تنها با مهارت اندکی در تعمیرات لوازم خانگی میتواند انجام شود.

شما می توانید برای تعمیرات ماشین لباس شویی خود با ثبت سفارش تعمیر در سامانه تخصصی درخواست تعمیرات تعمیرکارسلام در کوتاه ترین زمان، ماشین لباس شویی خود را تعمیر کنید.

1. ماشین لباس شویی روشن نمی شود

این اصلی ترین خرابی در اکثر ماشین لباس شویی ها است، شما لباس ها را داخل ماشین لباس شویی قرار می دهید کلید “ON” را نیز فشار می دهید ولی اتفاقی نمی افتد.

آیا کلید خاموش و روشن کار نمی کند؟ پنل الکتریکی ماشین لباسشویی را پیدا کرده و آن را ریست کنید.

2. ماشین لباس شویی به اندازه کافی لباس ها را تمیز نمی کند

این ممکن است یکی از ناامید کننده ترین مشکلات شستشوی لباس باشد زیرا شما آن را تنها پس از انجام یک چرخه کامل شست و شو توسط ماشین لباس شویی متوجه می شوید. بعد از شستشوی لباس آن را برداشته و لباس های ظاهرا تمیز خود را پر از پرز، مو و سایر چیز ها می بینید.

از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. استفاده بیش از حد از شوینده ها می تواند به جای بیرون کشیدن پرز و دیگر آشغال ها از لباس دوباره آن ها را به لباس برگرداند.

3. ماشین لباس شویی نمی چرخد

در این مشکل بسیار رایج در ماشین لباسشویی تشتک (لگن) ماشین لباسشویی آب گیری می کند اما نمی چرخد. چرخش با سرعت زیاد عملی است که با فشار، آب را از لباس خارج می کند تا در خشک کن خشک شود.

4. ماشین لباس شویی سروصدای زیادی می کند

یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی این است که دستگاه در طی سیکل چرخش خودش صداهای ناهنجاری مثل اصابت سنگ و یا لرزش می دهد. این مشکل را خیلی زود برطرف کنید چون حرکت نادرست باعث آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی و ایجاد مشکلات جدید می شود.

5. ماشین لباس شویی حرکت نمی کند

یکی از مشکلات رایج مربوط به ماشین لباسشویی این است که وان ماشین پر از آب می شود اما همزن مرکزی حرکت نمی کند.

به عنوان مثال بسیاری از ماشین های لباسشویی جنرال الکتریک از شما خواسته اند که دستگاه را از برق جدا کنید، آن را دوباره وصل کنید، سپس ظرف 12 ثانیه 6 بار درپوش را بلند کرده و پایین آورید. درپوش را حداقل 2 اینچ بالا ببرید تا اتصال مغناطیسی سوئیچ درب را بشکند.

6. ماشین لباس شویی با آب پر می شود اما تخلیه نمی شود

بسیاری از افراد تجربه بسیار ناخوشایندی در این مورد داشته اند که وقتی در ماشین لباسشویی را باز می کنند، لباس ها در داخل وان پر از آب کثیف شناورند.

7. ماشین لباسشویی بیش از حد تکان می خورد

زمانی که ماشین لباسشویی شما در حال کار است، به خصوص در سیکل چرخش ممکن است به شدت لرزش داشته باشد، اغلب آنقدر که دستگاه راه می رود. این ممکن است به علت داشتن یک دستگاه با راندمان بالا باشد که چرخه چرخش سریع تری نسبت به ماشین های دیگر دارد.

برخلاف خشک کن ها که فقط دو پایه قابل تنظیم در جلو دارند، بیشتر ماشین های رخت شویی دارای چهار پایه قابل تنظیم هستند.

تعمیرکارسلام

اولین و بزرگترین سامانه تخصصی تعمیرات انواع لوازم دیجیتال، ماشین های اداری، لوازم صوتی و تصویری و خانگی در ایران. برای تعمیر ماشین لباس شویی خود کافیست سفارش تعمیر خود را در سامانه تعمیرکارسلام ثبت کنید.

خروج از نسخه موبایل