اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

استارتاپ تعمیرکارسلام برای ارتقا و تکمیل نقشه راه از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه ارائه خدمات فنی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق ایمیل tamirkarsalam@gmail.com تماس حاصل نمایید.

تعمیرکارسلام
تعمیرات مانیتور

تعمیرات مانیتور LCD

مانیتورهای LCD دارای اجزای پیچیده‌ای هستند، بنابراین خیلی عجیب نیست که دچار مشکل شوند. بیشتر اشکالات کوچکی که به دلیل آسیب‌های فیزیکی ایجاد می‌شوند را می‌توان در خانه برطرف کرد. برای حفظ ایمنی دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید، زیرا برخی از تعمیرات ممکن است دارای خطر شوک الکتریکی باشند.

تشخیص ایراد

۱) گارانتی خود را چک کنید. اکثر کامپیوترهای جدید حداقل به مدت یک سال گارانتی دارند. اگر گارانتی شما هنوز فعال است با سازنده‌ی محصول تماس بگیرید تا آن را به صورت رایگان یا با هزینه‌ی کمتری برایتان تعمیر کند. اگر سعی کنید خودتان اقدام به تعمیر کنید، این کار گارانتی شما را باطل خواهد کرد.

۲)  چراغ نشانگر برق را بررسی کنید. اگر مانیتورتان تصویری را نشان نمی‌دهد، وقتی مانیتور را روشن کردید چراغ‌های کنار مانیتور را نگاه کنید. اگر یک یا چند چراغ روشن است به مرحله‌ی بعد بررسی بروید اما اگر دیدید که چراغ‌ها روشن نیستند، منبع تغذیه قطع شده است (یا به دنبال مشکلی در منبع تغذیه این اتفاق افتاده است). این اتفاق معمولا به دلیل سوختن یکی از خازن‌ها می‌افتد.

شما می‌توانید خودتان اقدام به تعمیر آن کنید اما باید توجه کنید که منبع تغذیه شامل اجزای خطرناک و ولتاژ بالایی است و تنها در صورتی می‌توانید این کار را انجام دهید که تجربه‌ی خوبی در این زمینه داشته باشید. مانیتور خود را نزد یک شخص حرفه‌ای ببرید تا آن را سرویس کند.

  • از نشانه‌های دیگر سوختن خازن شنیدن صدای بلند، مشاهده‌ی خطوط روی صفحه‌ی نمایش و یا ظاهر شدن چند تصویر روی هم و همزمان است.

  • منبع تغذیه یکی از گران‌ترین اجزای موجود در مانیتور است. اگر مشکل از سوختن خازن نباشد، هزینه‌ی تعمیرات قابل‌توجه خواهد بود. اگر مانیتورتان قدیمی است جایگزین کردن آن ایده‌ی مناسب‌تری است.

۳)  اگر مانیتورتان یک صفحه‌ی سیاه نشان می‌دهد اما چراغ نشانگر مربوط به اتصال برق روشن است، نور یک چراغ قوه را روی مانیتور بگیرید. اگر وقتی نور را روی مانیتور می‌گیرید می‌توانید تصویر را ببینید، نور پس زمینه دچار نقص شده است.

۴)  تعمیر پیکسل‌هایی که مشکل دارند و اصطلاحا گیر کرده‌اند. اگر بیشتر مناطق صفحه نمایش بی‌نقص بود اما تعدادی از پیکسل‌ها در نقاطی معیوب بودند، رفع کردن آن معمولا ساده است. در چنین شرایطی راه‌های زیر را امتحان کنید:

  • نوک مداد را داخل پارچه‌ی لطیفی قرار دهید و به آرامی آن را روی پیکسل‌هایی که اشکال دارند بکشید. توجه داشته باشید که محکم کشیدن آن روی مانیتور باعث آسیب بیشتر می‌شود.
  • به صورت آنلاین نرم‌افزار تعمیر پیکسل‌های دارای عیب را جستجو کنید. این نرم‌افزار باعث تغییر رنگ سریع این پیکسل‌ها می‌شود تا دوباره به حالت اول برگردند.
  • سخت‌افزاری را که برای وصل کردن به مانیتور برای تعمیر پیکسل‌های از بین رفته، طراحی شده است را خریداری کنید.

اگر هیچ یک از روش‌های فوق نتیجه نداد، ممکن است نیاز به تعویض صفحه نمایش خود داشته باشید.

۵)  تلاش برای تعمیر ترک‌های که به شکل تارعنکبوتی روی صفحه مانیتور ایجاد می‌شوند. این نوع آسیب، از نوع آسیب فیزیکی است. در این حالت، تلاش برای تعمیر آن می‌تواند منجر به آسیب بیشتر مانیتور شود. با این حال اگر صفحه نمایش در این مرحله قابل استفاده نبود، پیش از تعویض آن، با روش‌های زیر آسیبی به آن وارد نمی‌شود:

  • یک پارچه‌ی نرم را به آرامی روی صفحه بکشید، اگر احساس کردید که شیشه‌ی آن دچار شکستگی شده، انجام این کار را متوقف کنید و مانیتور را تعویض کنید.
  • با یک پارچه‌ی خوب تا جایی که امکان دارد، مانیتور را پاک کنید و هرگاه احساس کردید که رد پارچه روی صفحه باقی می‌ماند، پارچه را تمیز کنید.
  • بسته‌ی رفع خراش LCD خریداری کنید.

اگر پس از استفاده از راهنمایی‌ها و بررسی‌هایی که کردید و با همه‌ی تلاشتان باز هم موفق به تعمیر آن نشدید می‌توانید برای تعمیر کامپیوترتان از اشخاص حرفه‌ای کمک بگیرید. ما در تعمیرکارسلام در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی مشکلات شما خواهیم بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

یک نظر

  1. سلام من تو بلاگ هاتون تعمیرات تلوزیون ندیدم اینجا مینویسم: من یه تلویزیون سامسونگ مدل ۶۴۰۰ ۴۸ اینچ LED دارم که پنلش شکسته می خواستم بدونم که از کجا میتونم پنلش رو تهیه کنم؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن