اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

استارتاپ تعمیرکارسلام برای ارتقا و تکمیل نقشه راه از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه ارائه خدمات فنی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر از طریق ایمیل tamirkarsalam@gmail.com تماس حاصل نمایید.

تعمیرکارسلام
تعمیرات تجهیزات شبکهتعمیرات لوازم دیجیتال

آموزش تعمیرات مودم و روتر

چگونه یک روتر یا مودم با مشکل ارتباط را تعمیر کنیم؟

در این بخش از مجموعه آموزش های تعمیرات تعمیرکارسلام، نحوه تعمیر مودم یا روتر با مشکل ارتباط را توضیح خواهیم داد که به سادگی با تعویض قطعات کوچکی که خازن نامیده می شوند و روی بردهای الکترونیکی داخل کامپیوتر قرار دارند؛ انجام می شود.

مشکل مودم و روتر

گاهی اوقات، با این مشکل رو به رو می شویم که روتر یا مودم اجازه اتصال به اینترنت را به ما نمی دهد و هرچند که تجهیزات مذکور روشن هستند و سیگنال خوبی هم می دهند و  همه چیز به خوبی کار می کند، اما ما همچنان به اینترنت متصل نمی شویم.

مشکل اتصال به اینترنت

  • سرویس دهنده اینترنت ایراداتی را در پلتفرم خود تجربه می کند یا در حال تعمیر یا بروزرسانی هستند.
  • کابل شبکه و یا کابل برق ممکن است اتصالشان قطع شده باشد یا به خوبی متصل نباشند.
  • PC ممکن است به دلیل نصب نادرست درایور و یا خرابی سخت افزار در اتصال به اینترنت دچار مشکل باشد.
  • و در انتها یکی از متداول ترین دلایلی که بسیاری از آن بی اطلاع هستتد مشکل خازن های داخل روتر و یا مودم است. خازن ها باد کرده و به بسیاری از قطعات اطراف نیز آسیب می زنند و در نتیجه مودم و یا روتر از کار می افتند.

خازن چیست؟

خازن قطعه ای است که انرژی را در قالب یک میدان الکتریکی ذخیره می کند. چیزی شبیه به باتری است اما کاملا مشابه آن نیست. خازن ها شامل انواع مختلفی از لحاط ظرفیت و ولتاژ هستند.

خازن
انواع مختلف خازن . زمانی که خازن ها سالم هستند اینگونه به نظر می رسند.

چرا خازن ها باد می کنند؟

این مشکل به دلیل تغییر ناگهانی ولتاژ و یا افزایش دمای محیطی که ریزقطعات در آن قرار دارند اتفاق می افتد. آنها تنها یک مقدار ولتاژ مشخصی را می توانند تحمل کنند و در غیر از این صورت تغییر شکل داده و یا حتی باد می کنند.

تعمیر روتر یا مودم

اکنون به شما خواهیم گفت که چگونه این ریزقطعه را با استفاده از یکسری ابزارآلات محدود تعویض کنید. ابزارآلاتی که شما برای انجام این کار نیاز دارید عبارتند از:

  • هویه
  • سیم قلع
  • خازن
  • پیچ گوشتی

در مرحله اول ما باید کاور مودم و یا روتر را جدا کنیم تا بتوانیم آن را تعمیر کنیم و پس از شناسایی خازن های ترکیده آن ها را به وسیله هویه جدا کنید.

خرابی خازن مودم
تصویر سمت چپ: مودم مدل Huawei 
تصویر سمت راست: برد مودم نشان داده شده است و داخل دایره قرمز رنگ خازن آسیب دیده را مشاهده می کنید که باید تعویض شود.
تعمیرات مودم
لحیم کاری خازن

همانطور که در تصویر می بینید خازن از جای خود با موفقیت جدا شده است. در این نمونه خازن از پایین ترکیده است و رابری  که در داخل آن قرار دارد بیرون زده است.

خازن خراب
خازن جدا شده

سپس ما یک خازن سالم با ظرفیت مشابه خازن قبلی را جایگزین می کنیم.

قبل و بعد لحیم کاری خازن در محل خود

در انتها بعد از اینکه خازن تعویض شد ارتباط مودم را دوباره برقرار می کنیم تا عملکردش را بررسی کنیم.

مودم هواوی
بررسی عملکرد مودم

رفع ایراد اتصال اینترنت

مودم با موفقیت و با تعویض یک جز کوچک و بدون هزینه اضافی تعمیر شد. توجه داشته باشد که این ترتیب در مورد روترها نیز صادق است. شما همچنین می توانید برای تعمیر مودم یا روتر خود با ثبت سفارش تعمیر در سامانه تخصصی تعمیرات تعمیرکارسلام دستگاه خود را در اختیار متخصصین تعمیرکارسلام قرار دهید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. سلام خسته نباشید و ممنون ازسایت خوبتون
    من حدودا ۸ سال پیش یک مودم d_link 2600uخریدم و بعد حدود یک سال جمعش کردم به دلیل ضعیف بودن حالا ۳ ۴روزیه که باز وصلش کردم و رفتم ازمخابرات اینترنت گرفتم و خودم تنظیماتشو چون بلد بودم انجام دادم و اجازه ندادم نصاب بیاد بعد که وصل شد به مخابرات تا رو گوشی وصل میشه بعد ۵ثانیه کلیدپاور و وایرلس و اینترنت خاموش میشه باز دوباره وصل و باز قطع
    به پشتیبانی زنگ زدم گفتن ریست کنید کردم بازهمون بود خلاصه الان فقط مودمو اپدیت نکردم و میترسم تعمیرکاربیارم هزینش خیلی بالا بره:(
    مشکل از نویز گیر هم نیست و مستقیم به تلفن وصل کردم اما بی فایده بود
    نظرشما چیه؟بنظرتون هزینش چقدرمیشه و ایا مشکل سخت افزاریه؟

  2. سلام من دکمه پاور مودم مودم داخل میره ولی چراغش روشن نمیشه آیا قابل تعویض هست هزینش حدودا چقدر میشه ممنون

  3. روتر من وقتی نو بود وقتی هفت یا هشت متر از آن فاصله داشتم قدرت سیگنال آن پنجاه و پنج تا شصت درصد بود بعد از شش سال الان با همان مقدار فاصله از روتر قدرت سیگنال به یازده درصد رسیده است و بعد از سی ثانیه کم تر و قطع می شود مجبورم همیشه چفت روتر بشینم اجسام اطراف روتر هم تغییری نکرده است و از قدیم همان اجسام بوده و فرقی نکرده اما سیگنال پایین آمده است آنتن آن هم سالم است آیا عمر دستگاه تمام شده است آیا می شود آن را تعمیر و با تعویض قطعه برد آنتن آن را مثل روز اول کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن